آغاز سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور رئیس‌‌جمهور
کد خبر: 3669615
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

آغاز سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور رئیس‌‌جمهور

گروه سیاسی: سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با شعار «وحدت و الزامات تمدن نوین اسلامی» دقایقی پیش با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی در سالن اجلاس سران آغاز به کارکرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم افتتاحیه سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با شعار «وحدت و الزامات تمدن نوین اسلامی»  صبح امروز، سه‌شنبه 14 آذرماه، با حضور رئیس‌‌جمهوری اسلامی ایران و شخصیت‌های علمی وسیاسی داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران آغاز شد.
گفتنی است در این کنفرانس که به مدت سه روز ادامه خواهد داشت، 500  مهمان داخلی و خارجی حضور دارند و پیرامون موضوعات مهم جهان اسلام و راهکاهای تحقق وحدت میان کشورهای اسلامی به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

این کنفرانس از 6 کمیسیون تخصصی با عناوین «موقعیت كنونی جهان اسلام و راهكارهای فعال كردن مؤلفه‌های فرهنگ وتمدن‌ساز»، «ویژگی‌های تمدن نوین اسلامی و تمایز آن از غرب»، «طرح‌های احیاگران جهان اسلام جهت تمدن‌سازی نوین اسلامی»، «نقش خودباوری مسلمانان و اتحادیه‌های تقریب نهاد در تشكیل تمدن نوین اسلامی»، «مساعی حمیده» و «تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی» تشکیل شده است و همچنین در حاشیه این کنفرانس نشست «اتحادیه جهانی علمای مقاومت»، «اتحادیه جهانی سادات» و «اتحادیه جهانی زنان مسلمان» را خواهیم داشت.

captcha