اقدام ترامپ در تعیین قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل «بالفور جدیدی» است
کد خبر: 3670476
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱

اقدام ترامپ در تعیین قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل «بالفور جدیدی» است

گروه بین‌الملل: دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان سخنرانی خود در مورد تحولات اخیر فلسطین و تصمیم رئیس جمهور آمریکا در مورد قدس را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در مورد قدس و تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تعیین شهر قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی آغاز شد.

وی در ابتدای سخنرانی خود میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) را به همه مسلمانان تبریک و تهنیت گفت.

سید حسن نصرالله گفت که صهیونیست‌ها به قطعنامه‌های سازمان ملل، درخواست‌های جامعه جهانی، قدرت‌های بزگی مثل چین، روسیه و اتحادیه اروپا توجهی ندارند.

سید مقاومت گفت که به رغم گذشت 100 سال از اعلامیه بالفور، امروز شاهد بالفور جدید هستیم.

 وی گفت که که ترامپ به اسرائیلی‌ها گفت که قدس هم‌اکنون مال شما و تحت سیطره شماست و موانع تاکتیکی آمریکا در برابر آن دیگر برداشته شده است.

سید نصرالله اظهار داشت که بعد از این اقدام ترامپ، صهیونیست‌ها به روند یهودی‌سازی قدس و ساخت شهرک‌های صیهونیست‌نشین شدت خواهند داد و دست به تخریب  مسجد الاقصی به بهانه انجام عملیات حفاری خواهند زد.

برخی میگویند که ترامپ با این کار خود تیر خلاص را به مسئله گفت‌وگوهای فلسطینیان و اسرائیلی‌ها شلیک کرده و برخی نیز می‌گویند این گفت‌وگوها خیلی وقت‌ها تمام شده بود و ترامپ مرگ آن را اعلام کرد.

سید حسن نصرالله گفت بعد از اقدام آمریکا، سرنوشت جولان اشغالی سوریه و مزارع شبعا اشغالی لبنان و کرانه باختری فلسطین چه خواهد بود؟

وی هشدار داد که در صورت تداوم سکوت بر این اقدام رئیس جمهور آمریکا، خطرات زیادی اتفاق خواهد افتاد.

 

captcha