مراجع و علما توطئه انتقال پایتخت اسرائیل به قدس را محکوم کردند
کد خبر: 3670477
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹

مراجع و علما توطئه انتقال پایتخت اسرائیل به قدس را محکوم کردند

گروه حوزه‌های علمیه: آیات عظام سیستانی، جوادی آملی و نوری همدانی و برخی از شخصیت‌های دینی، طرح انتقال پایتخت اسرائیل به قدس را به‌شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پی اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به قدس اشغالی که نشان از انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به این شهر اسلامی دارد، دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی با صدور بیانیه ای این اقدام را محکوم کرد.
یکی از مسئولان دفتر این مرجع تقلید در نجف اشرف در این زمینه اعلام کرد: این اقدام ترامپ محکوم است و توهین به احساسات صدها میلیون مسلمان به شمار می رود، اما این اقدام نمی تواند واقعیت قدس را تغییر دهد، زیرا قدس سرزمینی اشغال شده است که حاکمیت آن باید به اهالی خود بازگردد.
وی افزود: مسلمانان باید برای برخورد با این اقدام، دست به دست هم بدهند و متحد شوند.

آمریکا به هوش آید

همچنین آیت‌الله العظمی جوادی آملی، امروز در درس اخلاق خود توطئه آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس را محکوم کرده و بیان داشت: امیدواریم آمریکا به هوش بیاید و اگر به هوش نمی‌آید خداوند خطر و توطئه آنها را به خود آنها برگرداند.

مسلمین سکوت نکنند

آیت‌الله العظمی نوری همدانی نیز امروز در دیدار رؤسا و مدیران ستاد امر به معروف ونهی از منکر با بیان اینکه جامعه اسلامی نباید در برابر فتنه جدید آمریکا و اسرائیل نسبت به قدس بی تفاوت باشند گفت: نباید مسلمین در مقابل این حرکت سکوت کنند، بلکه باید علیه حرکتی که از سوی عربستان هم حمایت می‌شود به میدان بیایند واعلام انزجار کنند.
این مرجع تقلید افزود: اسرائیل با این حرکت خود نشان داد به نابودی خود نزدیک شده و امید است به زودی این مسئله در جامعه اسلامی محقق شود.

آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه نیز با انتقاد شدید از حرکت زشت ترامپ در اعلام پایتختی قدس شریف برای رژیم صهیونیستی، گفت: این کار دل هر مسلمانی را به درد می آورد و اگر دولت های وابسته موانع را بردارند، نیروهای متراکم مردمی مانند سیل خروشان، مستکبرین عالم را از بین خواهند برد.

همچنین آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو شورای عالی حوزه های علمیه نیز با محکومیت طرح انتقال پایتخت رژیم اشغالگرصهیونیستی به قدس شریف گفت: اقدامی که آمریکا درصدد انجام آن برآمده است در واقع در دوران روسای جمهور گذشته این کشور نیز در دستور کار بوده است اما به دلیل شرایط جهانی و بین المللی و اعتراضات مانع از انجام آن در مقام عمل بود.
عضو خبرگان رهبری افزود: ترامپ در شعارهای انتخاباتی خود یکی از مسائلی که با شدت بر انجام آن به منظور رای صیهونیست های آمریکا تاکید می کرد، همین مساله بود که قدس شریف را پایتخت این رژیم جعلی معرفی و به رسمیت بشمارد.
مسلمین دست روی دست نگذارند

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: امروز ترامپ به پشتیبانی کشورهای غربی و عربی خودفروخته و سرسپرده این طرح را مطرح کرده است و امت اسلام باید هوشیارتر از همیشه اقدام عملی داشته باشد.
امام جمعه قم بیان داشت: قدس شریف، قبله اولین مسلمانان و سرزمینی مقدس مربوط به همه ادیان الهی می باشد و رژیم صهیونیستی سالیان سال در صدد تعرض به این مکان مقدس بود و امروز این شرایط را فراهم دیده است.
عضو خبرگان رهبری گفت: «بروز اختلاف میان کشورهای اسلامی»، « وجود کشورهای مرتجع منطقه وتعامل پنهانی با رژیم صهیونیستی»، « تولید و پرورش گروه های تفکیری و ایجاد کشتار در کشورهای مسلمان»، « راه اندازی جنگ های نیابتی و ائتلافی » همه این ها با هدف تضعیف کشورهای اسلامی باعث شد که این طرح را که همیشه بر روی کاغذ مطرح می شد، اجرایی کنند.
آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: امروز آمریکا به دنبال ایجاد یک حاشیه امن برای رژیم غاصب اشغالگر قدس است، ملت های مسلمان نباید نسبت به این مساله مهم دست روی دست گذاشته و نظاره گر باشند بلکه باید با اتحاد و انسجام مقابل این زیاده خواهی رژیم صهیونیستی بایستند.

توطئه جدید، باعث محو اسرائیل می‌شود

همچنین آیت‌الله مرتضی مقتدایی، در سخنانی گفت: هدف آمریکا از ارائه این طرح، تقویت رژیم صهیونیستی است و آمریکا خود را وابسته به این رژیم جعلی می داند و دولت های آمریکا برای ادامه کار خود، نیاز به تائید رژیم صهیونیستی دارند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امروز رژیم صهیونیستی به واسطه همین خوش‌خدمتی آمریکا و کشورهای سرسپرده و نوکر منطقه مقابل جبهه اسلام، مسلمانان و جبهه مقاومت به صورت مستقیم یا نیابتی ایستاده است، ولی باید بدانند راه به جایی نخواهند داشت و با وجود حمایت های منطقه ای و فرا منطقه ای به فضل الهی به زودی نابود خواهند شد.
آیت الله مقتدایی ادامه داد: این اقدام نابخردانه ترامپ یک حرکت بسیار سخیف بود که مقابل باورهای جهان اسلام قرار گرفت و من معتقدم نه تنها کشورهای اسلامی حتی غیر مسلمان با این طرح آمریکایی – صهیونیستی همراهی نمی کنند و حتی مقابله می کنند.
دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: آنانی که عقل دارند و از قانون و سیاست مطلع هستند زیر بار چنین طرحی نمی روند و آن را محکوم می کنند.
وی گفت: این تصمیم اجرایی نمی شود و طولی نمی انجامد که رژیم غاصب صهیونیستی از صحنه روزگار محو خواهد شد.
آیت الله مقتدایی افزود: عملیاتی کردن این طرح در واقع بازی با آتش است که صهیونیست ها با انجام آن مسلماً جهان اسلام را تحریک می کنند و بدانید امت اسلام مقابل این زیاده خواهی خواهد ایستاد.

captcha