افتتاح نخستین مسجد «نیوهمپشایر» آمریکا
کد خبر: 3673850
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

افتتاح نخستین مسجد «نیوهمپشایر» آمریکا

گروه بین‌الملل: نخستین مسجد منطقه کین (Keene) در شهر نیوهمپشایر (New Hampshire) آمریکا همزمان با برگزاری نخستین نماز جمعه افتتاح شد.

افتتاح نخستین مسجد در نیوهمپشایر آمریکا / انگلیسیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری freekeene؛ مسجد الطیف در کنار مرکز اسلامی بین ادیان مالک، جمعه (24 آذر) با برگزاری نماز جمعه درهای خود را به روی مسلمانان و غیرمسلمانان باز کردند.

احمد العبادی که یک دندانپزشک محلی است، با ایراد خطبه‌های نماز جمعه گفت: اگر بگویم بیشتر کمک‌های مالی برای نوسازی و افتتاح این مسجد از سوی غیرمسلمانان بود، تعجب خواهید کرد.


وی با تقدیر از خیرین غیرمسلمان افزود: در صورت نیاز دست به سوی کمک برادران غیرمسلمان دراز خواهیم کرد و ما مسلمانان و غیرمسلمانان باید به نیکی با هم ارتباط داشته باشیم زیرا این چیزی است که خداوند سبحان می‌خواهد.


ساختمان مسجد متعلق به کلیسای نیوهمپشایر بود که از سوی اعضای کلیسا جهت تبدیل به مسجد به مرکز اسلامی مالک اهدا شد و این مرکز با همکاری کلیسا مبلغ 20 هزار دلار برای نوسازی و تعمیر ساختمان و تبدیل آن به مسجد هزینه کرد.


قرار است شنبه، دوم دی ماه سال جاری مرکز بین ادیان مالک مراسم باشکوهی را به مناسبت افتتاح این مسجد همراه با پذیرایی ناهار و پخش فیلم انیمیشن با عنوان «محمد، آخرین پیامبر» برگزار کند/.

captcha