آغاز هفته ملی قرآن در الجزایر
کد خبر: 3674078
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
به همت وزارت اوقاف و امور دینی انجام می‌شود؛

آغاز هفته ملی قرآن در الجزایر

گروه بین‌الملل: نوزدهمین «هفته ملی قرآن» الجزایر با شعار «تربیت معنوی در قرآن» به همت وزارت اوقاف و امور دینی این کشور آغاز شد.

آغاز هفته ملی قرآن در الجزایربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری ملی الجزایر؛ آیین افتتاحیه نوزدهمین «هفته ملی قرآن» الجزایر، دیروز(27 آذرماه) با مشارکت 600 تن از شخصیت‌های دیپلماتیک کشورهای عربی و اسلامی، اساتید دانشگاه، پزوهشگران و ائمه جماعات و فعالان حوزه فرهنگی و تربیتی برگزار شد.

«محمد عیسی»، وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر ضمن در این مراسم گفت: مصرف‌گرایی و فرهنگ مادی، بزرگ‌ترین خطری است که ارزش‌ها و آینده ساختار اجتماعی جوامع را تهدید می‌کند.

وی در ادامه بر ضرورت اعتلای ارزش‌های معنوی در قرآن و اجرای آن در زندگی تأکید کرد و از فعالان حوزه‌های مختلف درخواست کرد تا برای تقویت ارزش‌های معنوی به منظور هدایت جامعه به سمت تعادل و آینده‌ای امن تلاش کنند.


سخنرانی اندیشمندان و اساتید دانشگاه‌ها درباره نقش مؤسسات دینی و آموزشی در تربیت معنوی، واقعیت آموزش معنوی و چشم انداز آن در دنیای در حال تغییر و تأثیرات تربیت معنوی در اصلاح اجتماعی و توسعه پایدار از جمله برنامه‌های این هفته است.

گفتنی است، هفته ملی قرآن الجزایر به همت وزارت اوقاف و امور دینی این کشور  و با نظارت رئیس‌جمهور الجزایر برگزار می‌شود/.

 

captcha