پاسخ الجزایری‌ها به عصبانیت عربستان
کد خبر: 3674110
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

پاسخ الجزایری‌ها به عصبانیت عربستان

گروه بین‌الملل: کاربران شبکه‌های اجتماعی در الجزایر به عصبانیت مقامات سعودی از توهین به تصویر پادشاه عربستان در یکی از ورزشگاه‌های این کشور پاسخ دادند.

پاسخ الجزایر به عصبانیت عربستان از تصویر ملک سلمانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری القدس العربی؛ تماشاگران فوتبال الجزائر اخیرا در واکنش به اقدام ترامپ در معرفی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و حمایت پیدا و پنهان عربستان از این اقدام، در استادیوم استان «عین ملیلة» واقع در شرق این کشور، تصویری را بالا برده بودند که از نیمی از چهره ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تشکیل شده بود و زیر آن به زبان انگلیسی نوشته شده بود که این دو شخصیت «دو روی یک سکه هستند» و طرف دیگر این عکس عبارت «قدس برای ما و خانه ماست» نوشته شده و همچنین تصویر مسجدالاقصی بر روی آن حک شده بود.

این اقدام با خشم و عصبانیت مقامات سعودی مواجه شده و الجزایر را تهدید کرده‌اند که این اقدام را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

فعالان و کاربران شبکه‌های اجتماعی الجزایر در پاسخ به این عصبانیت سعودی‌ها اعلام کردند: «اقدام ما تنها حرکتی در جهت عینیت‌بخشیدن به سخنان عبدالرحمن سدیس؛ امام جماعت مکه بود که مدعی شده بود، عربستان و آمریکا دو قطب تأثیرگذار در جهان هستند و جهان را به امنیت، صلح و ثبات راهبری می‌کنند!»


حفیظ دراجی، تحلیلگر ورزشی نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت:«زمانی که امام جماعت مکه مدعی شد که ترامپ و پادشاه عربستان دو قطب صلح جهان هستد، کسی از مردم عربستان اعتراضی نکرد و همگی خوشحال شدند، حال چگونه است که وقتی این تصویر در ورزشگاه الجزایری برافراشته شده، عصبانی می‌شوند؟!»


فاتح بن حمو؛ فعال سیاسی نیز در صفحه فیسبوک خود نوشت: «عربستان از این اقدام ناراحت و عصبانی نباشد، زیرا این تصویر فقط تعبیری هنری از سخنان امام جماعت مکه گفته است نه بیشتر و نه کمتر»/.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یکی از بچه ها
|
Saudi Arabia
|
۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۱۲:۴۴
0
0
آفرین به الجزایری ها که از صحنه های ورزشی هم برای دفاع از آرمانهای دینی و اسلامی خود استفاده می کنند. ظاهراً حالا باید علاوه بر یمنی ها به الجزایری ها هم باید غبطه بخوریم. امیدوارم ما مصداق قوم مغلوب در آیه ... یستبدل قوماً غیرکم ... نباشیم.
captcha