برگزاری «کنفرانس وحدت» در بیرمنگام انگلیس+عکس
کد خبر: 3674644
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

برگزاری «کنفرانس وحدت» در بیرمنگام انگلیس+عکس

گروه بین‌الملل: کنفرانس وحدت امت با همکاری مرکز اسلامی اسپاربروک و مرکز اسلامی انگلیس در شهر بیرمنگام برگزار شد.

برگزاری کنفرانس وحدت در بیرمنگام/ تأکید بر روش‌شناسی فهم قرآن+ عکسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از انگلیس؛ در کنفرانس وحدت امت که به همّت مرکز اسلامی اسپار بروک و مرکز اسلامی انگلیس در روز یکشنبه 26 آذرماه 1396 (17 دسامبر 2017) در شهر بیرمنگام برگزار شد، جمع زیادی از مسلمانان و علما و شخصیت های سنی و شیعی شرکت کردند.

در این نشست صمیمی که برای سومین سال متوالی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد علی شمالی، نماینده مقام معظم رهبری در انگلستان و رئیس مرکز اسلامی انگلیس ضمن تشریح اهمیت وحدت در دیدگاه توحیدی اسلام بر ضرورت پرداختن به روش شناسی فهم قرآن تأکید کرد.

وی با اشاره به برداشت‌های مختلف و احیاناً متضادی که غیرمسلمانان و حتی مسلمانان از قرآن دارند، اظهار کرد که نه تنها مطالعه و تدبّر بر روی تمامی آیات قرآن که به لحاظ مفهومی مرتبط با یک موضوع هستند، لازم است، بلکه باید به رده‌بندی آیات نیز توجه کرد.

حجت‌الاسلام شمالی افزود: برخی آیات محکمات‌اند و برخی متشابه. برخی آیات اصول زیربنایی و قواعد عام را بیان می‌کنند و برخی دستورالعمل‌های خاص برای موارد خاص است. به طور مثال اگر کسی بخواهد به عمق و روح دین اسلام نایل شود، تنها کافی نیست که تمام آیات مرتبط با این موضوع را مورد ملاحظه قرار دهد. بلکه لازم است آیات کلیدی و زیر بنایی را ابتدا ملاحظه کرده و در پرتو آنها سایر آیات را تحلیل کند. برای فهم درست چهره اسلام براساس قرآن که مهمترین سند و منبع است، چهار دسته از آیات بسیار اهمیت دارند:

الف- آیاتی که خداوند متعال را که ارسال کننده این دین است، معرفی می‌کند.

ب- آیاتی که بیانگر مأموریت رسول اکرم(ص) است.

ج- آیاتی که شخصیت رسول اکرم(ص) را به عنوان کسی که صلاحیت دریافت و ابلاغ این پیام را دارد، معرفی می‌کند.

د- آیاتی که قرآن را به عنوان اساسنامه و مرامنامه این مأموریت معرفی می‌کند.

سخنران این جلسه ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم در موارد فوق الذکر، به تبیین ماهیت اسلام اصیل پرداخت/.

برگزاری کنفرانس وحدت در بیرمنگام/ تأکید بر روش‌شناسی فهم قرآن+ عکس

captcha