حمایت اروپایی‌ها از قطعنامه سازمان ملل درباره قدس
کد خبر: 3675184
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

حمایت اروپایی‌ها از قطعنامه سازمان ملل درباره قدس

گروه بین‌الملل:قاره اروپا شاهد برگزاری تظاهرات‌های متعددی در حمایت از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در رابطه با قدس بود.

حمایت اروپائیان از قطعنامه سازمان ملل در رابطه با قدسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه عربی 21؛ شهرهای مختلف برلین، آتن، وین، بروکسل، مالمو در سوئد، ریواس در اسپانیا و نابولی در ایتالیا شاهد تظاهرات گسترده مردم در حمایت از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در غیرقانونی دانستن هرگونه تغییری در وضعیت قدس بودند.

در برلین پایتخت آلمان مردم با حضور در ایستگاه اصلی قطارهای شهری در مرکز شهر با در دست داشن پرچم فلسطین و پلاکاردهایی، تصمیم «دونالد ترامپ» برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم و از قطعنامه سازمان ملل با 128 رأی موافق به نفع فلسطین حمایت کردند.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی قدس را پایتخت ابدی فلسطین توصیف کردند.

همچنین جمعیت‌ها و مؤسسات فلسطینی و عربی در برلین خواستار برگزاری تظاهراتی در ساعت 12 ظهر روز شنبه (2 دی‌ماه) به وقت محلی از میدان «الکساندر پلاتس» به سوی سفارت آمریکا در مرکز شهر شدند.

ماجد زیر، رئیس کنفرانس فلسطینی‌های اروپا در این باره گفت: ما در پایتخت‌ها و شهرهای قاره اروپا با هدف محکوم ساختن تصمیم ترامپ تظاهرات کردیم.

وی با بیان این که وحدت همه جهانیان در حمایت از حق فلسطینیان لحظه‌ای تاریخی بود، از کنگره آمریکا خواست به این لحظه تاریخی توجه کرده و این رئیس جمهور را از کاخ سفید اخراج کنند.

 گفتنی است، اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد شامگاه پنجشنبه و پس از وتوی قطعنامه مربوط به وضعیت حقوقی قدس شریف توسط آمریکا در شورای امنیت و تهدیدهای مالی ترامپ علیه مخالفان این تصمیمش، پیش‌نویس قطعنامه مخالفت با تغییر وضعیت قانونی قدس را با ۱۲۸ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۳۵ رأی ممتنع تصویب کرد/.

captcha