نمایشگاه «شخصیت‌های انسانی در هنرهای اسلامی»
کد خبر: 3675324
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
موزه کپنهاگ برگزار می‌کند:

نمایشگاه «شخصیت‌های انسانی در هنرهای اسلامی»

گروه بین الملل: موزه دیوید کالکشن (David Collection) در کپنهاگ (Copenhagen)، پایتخت دانمارک میزبان نمایشگاهی با عنوان «شخصیت‌های انسانی در هنرهای اسلامی؛ مردان مقدس، شاهزاده‌ها و مردم عادی» است.

نمایشگاه «شخصیت‌های انسانی در هنرهایاسلامی» / انگلیسیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری ende.blouinartinfo؛ در این نمایشگاه که از بیست‌و‌سوم اردیبهشت 97 آغاز به کار خواهد کرد، 75 اثر برجسته اسلامی از دنیای اسلامی کلاسیک تا سال 1850 به نمایش خواهد گذاشته خواهد شد که بسیاری از آن‌‌ها برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.


این نمایشگاه روی شیوه‌های مختلفی تاکید دارد که در آن شخصیت‌های انسانی در هنرهای اسلامی شامل زیورآلات، سمبل‌‌های اشکال هندسی، توصیف حکایت‌ها و نقاشی‌های آزاد به کار گرفته شده است.


ریشه‌ آثار این نمایشگاه در اقشار عالیرتبه اجتماعی در دنیای مسلمانان قرار دارد و موضوع اصلی آن زندگی خصوصی فرمانروایان و شاهزادگان مسلمان است.


شخصیت‌های انسانی در هنرهای اسلامی بیشتر در نقاشی‌های مینیاتوری دیده می‌شود که یا توصیفی از نسخ خطی بوده و یا آثار مستقل هنری هستند/.

captcha