مخالفت چین و روسیه با قطعنامه سازمان ملل درباره میانمار
کد خبر: 3675926
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

مخالفت چین و روسیه با قطعنامه سازمان ملل درباره میانمار

گروه بین‌الملل: مجمع عمومی سازمان ملل در حالی قطعنامه حمایت از حقوق مسلمانان روهینگیا را تصویب کرد که چین و روسیه از مخالفان این قطعنامه هستند.

 مخالفت چین و روسیه با قطع نامه سازمان ملل درباره میانماربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از شبکه خبری Press TV؛ مجمع عمومی سازمان ملل در حالی با 122 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 24 رأی ممتنع، قطعنامه حمایت از حقوق مسلمانان روهینگیا را تصویب کرد که چین و روسیه در بین مخالفان بودند.

این قطعنامه که دیروز(سوم دی‌ماه) تصویب شد، از میانمار می‌خواهد که ضمن اعطای حق کامل شهروندی به مسلمانان روهینگیا امکان بازگشت آن‌ها به این کشور را فراهم کند.

همچنین مجمع عمومی سازمان ملل از میانمار خواست تا به سرکوب نظامی علیه مسلمانان روهینگیا پایان دهد و اجازه دهد که فرستاده ویژه‌ای از سوی سازمان ملل این مسئله را پیگیری کند.

این قطعنامه از سوی سازمان همکاری اسلامی ارائه شده بود که با 122 رأی موافق در برابر 10 رأی مخالف به تصویب رسید.

چین، روسیه، کامبوج، لائوس، فیلیپین و میانمار از جمله کشورهایی بودند که به این قطعنامه رأی مخالف دادند.

پیش از رأی‌گیری، «هائو دوسوآن» نماینده میانمار در سازمان ملل مدعی شد که این قطعنامه دارای انگیزه سیاسی و ناقص است و با نیت اعمال فشار سیاسی بر کشورش ارائه شده است.

سوآن در ادامه از آنچه شدت گرفتن تضعیف و تحقیر سازمان‌دهی شده علیه دولت میانمار و نیروهای امنیتی این کشور خواند، ابراز نگرانی کرد.

این در حالی است که در نتیجه خشونت‌های اخیر نظامیان و افراط‌گرایان بودایی در میانمار که از شهریور ماه امسال آغاز شده است، شمار زیادی از مسلمانان روهینگیا کشته و 620 هزار نفر در کشورهای همسایه آواره شده‌اند/.

captcha