فهم صحیح قرآن، محور مقابله با تندروی فکری
کد خبر: 3676051
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
وزیر اوقاف مصر عنوان کرد؛

فهم صحیح قرآن، محور مقابله با تندروی فکری

گروه بین‌الملل: وزیر اوقاف مصر، با انتشار مقاله‌ای با عنوان «بلاغت قرآن و تأثیر آن در تربیت مبلغ»، فهم صحیح متن قرآن را محوری مهم برای مقابله با تندروی دینی دانست.

فهم متن قرآن مهم‌ترین محور مقابله با افراط‌گری دینیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری الیوم الجدید؛ محمدمختار جمعه در مقاله‌ای که با عنوان «بلاغت قرآن و تأثیر آن بر تربیت مبلغ» در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اوقاف این کشور منتشرشد، با اشاره به جوانب مختلف بلاغت، فصاحت و اعجاز قرآن کریم نوشت: فهم وجوه مختلف بلاغی قرآن در نهادینه‌کردن ارزش‌های ایمانی، اخلاقی و انسانی تأثیرگذار است.

در این مقاله آمده؛ فهم متن و مراد قرآن و درک معانی آیات عامل اصلی رسیدن به ایمان، اخلاق و انسانیت است.

وزیر اوقاف مصر در بخش دیگری از این مقاله نوشته؛ فهم درست و صحیح متن قرآن و اصالت‌دادن و نهادینه‌کردن این برداشت‌ صحیح قرآنی در میان جوانان، از مهم‌ترین محورهای مقابله با اندیشه تندرو است و راه را بر روی افکار انحرافی و افراطی می‌بندد.

محمد مختار جمعه در این مقاله تأکید می‌کند که فهم صحیح قرآن کریم و سنت نبوی، امری واجب است، اما این مسئله مهم تنها با یادگیری زبان عربی و آگاهی‌یافتن از جوانب بلاغی و اعجاز آیات قرآن و احادیث نبوی میسر نخواهد بود/.

captcha