سوء تعبیر ترامپ از واقعیت‌های خاورمیانه و تصمیم‌گیری ناشیانه به نفع جبهه مقاومت
کد خبر: 3677852
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
آیت‌الله اراکی در گفت‌وگو با ایکنا عنوان کرد:

سوء تعبیر ترامپ از واقعیت‌های خاورمیانه و تصمیم‌گیری ناشیانه به نفع جبهه مقاومت

گروه سیاسی: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ترامپ دوست ندارد آتش نزاع و جنگ در خاورمیانه برای همیشه خاموش شود، بنابراین انتظار می‌رفت که این دولت جاه‌طلب تصمیمات اینچنینی را اتخاذ کند، اما فکر نمی‌کردیم که ترامپ در این مورد رفتار ناشیانه از خود نشان دهد و تصمیمی را بگیرد که به نفع جبهه مقاومت باشد و مسیر را برای نابودی رژیم صهیونیستی هموار کند.

نگاه دوگانه آمریکا به مسئله فلسطین ناشی از عدم درک ترامپ نسبت به واقعیت‌های خاورمیانه است

 آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس شریف، این تصمیم را ناشی از نگاه دوگانه مقامات آمریکایی به مسئله فلسطین دانست و گفت: نگاه مقامات آمریکایی به مسئله فلسطین از گذشته دوگانه بوده و همین موضوع مسئله فلسطین را تشدید کرده و نشان می‌دهد که این کشور در خصوص درک واقعیت‌های خاورمیانه دچار سوء تعبیر شده است.
وی ادامه داد: بیت‌المقدس سومین مکان مقدس در اسلام است و اگر مقامات آمریکایی بخواهند این گونه رفتار خود را ادامه دهند با واکنش تندی در منطقه و صحنه جهانی روبرو خواهند شد. این تصمیم ترامپ باعث شد تا اجماع جهانی که آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی به وجود آورده بود از بین رود.
آیت‌الله اراکی ضمن بیان این مطلب که ما تصمیم ترامپ را نشانه این می‌دانیم که دولت آمریکا بیش از گذشته مضمحل و رژیم غاصب صهیونیستی به پایان خط رسیده‌، افزود: این تصمیم نابخردانه آمریکا و رژیم صهیونیستی مقدمه آغاز انتفاضه جدید مردمی فلسطین را کلید زده و این انتفاضه حمایت همه ملت‌های مسلمان جهان را پشت سر خود خواهد داشت.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان گفت: ارتباط بسیطی میان پیروزی‌های جبهه مقاومت با تصمیم ترامپ وجود دارد؛ چون با پایان یک بحران جدید در منطقه، ترامپ دوست ندارد که آتش نزاع و جنگ در خاورمیانه برای همیشه خاموش شود، بنابراین انتظار می‌رفت که این دولت جاه‌طلب تصمیمات اینچنینی را اتخاذ کند. اما فکر نمی‌کردیم که ترامپ در این مورد رفتار ناشیانه از خود نشان دهد و تصمیمی را بگیرد که به نفع جبهه مقاومت باشد و مسیر را برای نابودی رژیم صهیونیستی هموار کند و این تصمیم به گونه‌ای بود که حتی حامیان منطقه‌ای ترامپ که خودشان از مسببان بحران‌ها در غرب اسیا هستند، واکنش نشان داده و از آن حمایت نکرده‌اند.

captcha