37 شهید و زخمی در حمله جنگنده‌های سعودی به یمن
کد خبر: 3677877
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

37 شهید و زخمی در حمله جنگنده‌های سعودی به یمن

گروه بین‌الملل: جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی طی ساعات گذشته، 40 بار استان‌های مختلف یمن را بمباران کردند که این حملات شهید و خمی‌شدن 37 شهروند بی‌گناه یمنی از جمله زنان و کودکان را به دنبال داشت.

37 شهید در حمله جنگنده‌های سعودی به یمنبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبأنت)؛ یک منبع نظامی یمنی در این باره اعلام کرد: جنگنده‌های سعودی طی ساعات گذشته با بمباران مناطقی در استان حدیده، عمران، صعده، مأرب و جوف، 37 شهروند یمنی را شهید و زخمی کردند.

 گفتنی است از دهم آذرماه تا پنجم دی‌ماه امسال، 600 شهروند یمنی در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به شهادت رسیده یا زخمی شدند.

مرکز مستقل حقوق و توسعه یمن روز سه شنبه هفته گذشته (28 آذر) در گزارش آماری خود اعلام کرد: شمار شهدا و مجروحان غیرنظامی در یمن، در طول هزار روز از تجاوزگری مشترک عربستان و آمریکا به این کشور به 35 هزار و 415 نفر رسید.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را آغاز کرد تا از این طریق بتواند عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند/.

captcha