برگزاری «عید قرآن» قطر با هدف ترویج حفظ آیات
کد خبر: 3678445
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

برگزاری «عید قرآن» قطر با هدف ترویج حفظ آیات

گروه بین‌الملل: هفتمین دوره مسابقات ملی «عید قرآن» با هدف ترویج و تشویق حفظ قرآن و احادیث نبوی، روزهای سوم تا هفتم بهمن‌ماه سال جاری در قطر برگزار می‌گردد.

ببهمن‌ماه؛ موعد برگزاری مسابقات ملی «عید قرآن» قطره گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه قطری العرب؛ شرکت‌کنندگان هفتمین دوره مسابقات «عید قرآن» که زیر نظر  وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر برگزار می‌شود، در چهار رشته به رقابت خواهند پرداخت.

«حفظ قرآن کریم»، «حفظ احادیث نبوی»، «حفظ سوره‌های کوتاه» در دو بخش مبتدی و کارگران رشته‌هایی هستند که متسابقین در آن به رقابت میپردازند.

رشته حفظ سوره‌های کوتاه قرآن کریم در بخش کارگران برای نخستین باراست که به این مسابقات افزوده شده است و به منظور تشویق به حفظ و قرائت قرآن در میان مردم ایجاد شده است.

این بخش شامل حفظ سوره‌های کوتاه قرآن کریم از سوره مبارکه «زلزله» تا سوره «ناس» خواهد بود.

کمیته داوران این دوره از مسابقات را نیز علمای قرائت، اساتید علوم قرآن و حدیث تشکیل می‌دهند.

این دوره از مسابقات به منظور ایجاد فضای رقابتی سالم و همچنین فرصت‌سازی برای افرادی که تا کنون در مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن کریم گذشته، مقامی دریافت نکرده‌اند، برگزار می‌گردد.

گفتنی است، حضور ائمه جماعات مساجد، رتبه‌های برتر مسابقات ملی و بین‌المللی مکان حضور در این دوره از مسابقات را نخواهند داشت/.

captcha