چاپ بیش از 1.5 میلیون قرآن طی امسال
کد خبر: 3678969
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
مرتضوی عنوان کرد:

چاپ بیش از 1.5 میلیون قرآن طی امسال

گروه ادب: مدیر اداره تصحیح قرآن سازمان دارالقرآن از چاپ بیش از 1.5 میلیون جلد قرآن در 9 ماهه سال جاری خبر داد.

5 شنبه///چاپ بیش از 1.5 میلیون قرآن در سال جاری
عزیزالله مرتضوی، مدیر اداره تصحیح قرآن سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره تعداد قرآن‌های چاپ شده در آذرماه سال جاری گفت: در مدت یاد شده 8 مجوز چاپ از سوی سازمان دارالقرآن الکریم صادر شده که شمارگان این قرآن‌ها شامل 56 هزار مجلد است. تعداد مجوزهای نشر صادر شده از سوی این سازمان 4 مورد با شمارگان 60 هزار جلد است.
وی در ادامه تعداد اجزای تصحیح شده قرآن را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: در مدت یادشده 624 جزء قرآن از سوی کارشناسان و مصححان سازمان دارالقرآن تصحیح شده است.
مرتضوی در ادامه به آمار چاپ قرآن در 9 ماهه امسال اشاره کرد و گفت: تعداد مجوزهای چاپ شده 163 مورد با شمارگان یک میلیون و 606 هزار و 500 جلد و تعداد مجوزهای نشر 65 مورد با شمارگان 761 هزار جلد بوده است. همچنین طی این مدت 8961 جزء تصحیح شده است.
وی در ادامه با مقایسه این آمار با تعداد قرآن‌های چاپ شده در سال گذشته بیان کرد: تعداد مجوز چاپ قرآن در ۹ ماهه سال گذشته ۱۵۳ فقره بوده که با شمارگان یک میلیون و ۵۲۹ هزار و ۵۰۰ جلد از سوی ناشران قرآنی کشور به چاپ رسیده است.
وی در ادامه تعداد مجوزهای نشر قرآن در ۹ ماهه امسال را مورد اشاره قرار داد و افزود: طی این مدت ۸۴ مجوز نشر قرآن از سوی سازمان دارالقرآن صادر شده و در این راستا یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۰۰ جلد قرآن منتشر شده است.
مرتضوی ادامه داد: در این راستا طی مدت یادشده ۶ هزار و ۷۶۵ جزء قرآن از سوی مصححان سازمان دارالقرآن تصحیح شده است.

captcha