مرحله دوم «جایزه قرآن خارطوم» فردا آغاز می‌شود
کد خبر: 3680052
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
در دو بخش بانوان و آقایان؛

مرحله دوم «جایزه قرآن خارطوم» فردا آغاز می‌شود

گروه بین‌الملل: مرحله دوم(نهایی) نهمین دوره جایزه بین‌المللی قرآن خارطوم از فردا(19 دی‌ماه) در دو بخش بانوان و آقایان آغاز می‌شود.

آغاز نهمین «جایزه قرآن خارطوم» از فردابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل روزنامه قطری العرب؛ نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن موسوم به جایزه خارطوم در بخش نهایی، از فردا (19 دی‌ماه) آغاز و تا بیست و سوم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

این دوره از مسابقات در گروه آقایان شامل حفظ کامل قرآن به همراه تجوید و ترتیل به همراه تفسیر معانی قرآن و در گروه بانوان شامل حفظ کامل قرآن به همراه تجوید و ترتیل برگزار می‌شود.

براساس آخرین اطلاعیه انجمن قرآن سودان، تعداد کشورهای شرکت‌کننده در این رویداد قرآنی، پنجاه کشور و تعداد متسابقین هفتاد و سه نفر است.

مرحله نخست(مقدماتی) این مسابقات از دیروز(17 دی‌ماه) آغاز شد و تا امروز(18 دی‌ماه) ادامه دارد و  مرحله دوم(نهایی) رقابت‌ها از فردا آغاز خواهد شد.

پیش از این اعلام شده بود که شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات علاوه بر رقابت در رشته‌های مختلف این مسابقات، در تعدادی سمینارهای علمی، فرهنگی و مراسم‌های ملی این کشور نیز حضور پیدا خواهند کرد.

همچنین، در حاشیه برگزاری نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه خارطوم، عمر عبدالکافی شحاته، مبلغ دینی مصری و از پژوهشگران حوزه اعجاز علمی قرآن و سنت نبوی، هفت سخنرانی علمی در اماکن مختلف پایتخت سودان خواهد داشت و در مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات قرآن نیز شرکت می‌کند.

«محمدرسول تکبیری»، حافظ کل قرآن، به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به این مسابقات اعزام شده‌ است.

یادآور می‌شود، هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه خارطوم، با مشارکت ۷۴ شرکت‌کننده از ۵۵ کشور جهان، ۱۸ تا ۲۲ دی ماه سال گذشته برگزار شد و «محمد خاکپور» به نمایندگی از کشورمان در این مسابقه شرکت کرد/.

captcha