محمد، سومین نام محبوب در «سنت کلاود» مینه‌سوتا
کد خبر: 3680098
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

محمد، سومین نام محبوب در «سنت کلاود» مینه‌سوتا

گروه بین‌الملل: بیمارستان شهر سنت کلاود(St. Cloud) در ایالت مینه سوتا (Minnesota) آمریکا در فهرست سالانه محبوب‌ترین اسامی نوزادان تازه متولد شده، نام محمد را در بین اسامی صدرنشین ثبت کرد.

محمد، سومین نام محبوب در مینه‌سوتا/ انگلیسیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری wnd؛ بر اساس آمار سال 2017 این بیمارستان، نام پیامبر اسلام پس از هنری و لیام در رده سوم ده نام محبوب خانواده‌ها قرار گرفت.


از سال 2013 بیمارستان سنت کلاود هر سال 20 اسم محبوب نوزادان را منتشر می‌‌کند که نام محمد در سال 2015 برای نخستین بار در ردیف ششم این فهرست قرار گرفت.


اکثر مسلمانان ایالت مینه سوتا از مهاجران سومالی هستند و سومالیایی‌ها خانواده‌های پرجمعیتی دارند. حدود 14 درصد از جمعیت 67 هزار نفری سنت کلاود را مهاجران سومالیایی تشکیل می‌دهند.


از سال 2002 بیش از 54 هزار مهاجر از سومالی وارد ایالات متحده شده‌اند. براساس آمار منتشر شده توسط دفتر آمار ملی بریتانیا، نام محمد، در صدر نام‌های محبوب نوزادان تازه متولد شده در انگلستان و ولز نیز بوده است.


همچنین برای اولین بار در تاریخ نروژ که کشوری در حوزه اسکاندیناوی است، محمد محبوب‌ترین اسم پسران در اسلو، پایتخت این کشور شناخته شد/.


 

captcha