ساخت اردوگاه 30 هزار نفری برای آوارگان روهینگیا
کد خبر: 3682211
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
مسئول دولتی میانمار خبر داد؛

ساخت اردوگاه 30 هزار نفری برای آوارگان روهینگیا

گروه بین‌الملل: یکی از مسئولان دولت میانمار از ساخت اردوگاهی با ظرفیت 30 هزار نفر برای استقبال از آوارگان مسلمان روهینگیایی خبرداد.

برپایی اردوگاه برای استقبال از آوارگان در میانماربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه القدس العربی؛ بر اساس توافق میان دولت میانمار و بنگلادش، قرار است فرآیند بازگشت آوارگان مسلمان روهینگیایی به کشور خود از دوم  بهمن‌ماه  سال جاری آغاز می‌شود.

وین میات آی وزیر امور اجتماعی و اسکان مجدد میانمار در این باره تصریح کرد: اردوگاه «هلا بوخاونگ» با ظرفیت 30 هزار نقر که هم‌‌اکنون در مراحل پایاین ساخت قرار دارد، برای استقبال از آوارگان روهینگیایی که در مراکز بازگشت به میانمار نام‌نویسی کرده‌اند،  در نظر گرفته شده است.

وی افزود: گروه‌های کاری مختلفی از بنگلادش و میانمار هم‌اکنون در حال بررسی بازگشت آوارگان از بنگلادش بوده و عملیات بازگشت ازاوایل هفته آینده اغاز می‌شود.

این در حالی است که نهادهای حقوق بشری و سازمان متحد در ابتدای ماه جاری میلادی تاکید کرده بودند که فرآیند بازگشتان آوارگان باید به صورت داوطلبانه باشند و افراد به خانه‌های اصلی خود بازگردند.

ویل روبرتسون، معاون امور آسیایی سازمان دیده بان حقوق بشر با انتشار پیامی در فضای مجازی صریح کرد: براساس توافق انجام شده، آوارگان روهینگیایی می‌توانند در امنیت به روستاهای اصلی خود بازگردند.

گفتنی است؛ 655 هزار مسلمان روهینگیایی به دلیل حملات نظامی نیروهای امنیتی و بودائیان افراطی از ایالت راخین در شمال میانمار به بنگلادش فرار کرده و هم‌اکنون در وضعیت بسیار وخیم و ناگواری در مرز میان بنگلادش و میانمار زندگی می‌کنند/.

captcha