هزاران حدیث برای زیرسؤال بردن حقانیت ائمه(ع) جعل شده است
کد خبر: 3685118
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
  آیت‌الله العظمی نوری همدانی:

هزاران حدیث برای زیرسؤال بردن حقانیت ائمه(ع) جعل شده است

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله العظمی نوری همدانی گفت: در طول تاریخ هزاران حدیث برای زیرسؤال بردن حقانیت ائمه(ع) از سوی مخالفان، جعل شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)؛ آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی امروز ۴ بهمن ماه در درس خارج فقه خود با اشاره به دیدگاه اهل سنت در تعریف صحابه گفت: ایشان گفته‌اند کسی که نابالغ بوده و حتی پیامبر را پنج دقیقه دیده است جزء صحابه است که این استدلال اشتباه است.

وی افزود: برخی از همین صحابه، برخی را تکفیر کرده و از همدیگر انتقاد کرده‌اند و برخی جزء کسانی هستند که مرتکب ظلم‌های بزرگی شدند؛ از طرفی در مجتهد بودن خودشان هم اختلاف دارند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: ابوهریره عمده روایات جعلی و دروغین را ساخته است، ولی باز هم او را صحابه و مجتهد می‌دانند.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: علامه امینی گفته که ۵۰۰ هزار حدیث را به ناچار در برابر حقانیت اهل‌بیت (ع)، جعل کردند تا خلافت، خلفا را تحکیم کنند و ائمه (ع) را زیر سؤال ببرند.

نوری همدانی با اشاره به اهمیت موعظه در قرآن و معارف ائمه (ع) بیان کرد: در قرآن ۲۷ مورد درباره وعظ و در نهج‌البلاغه، بیش از ۴۰ مرتبه سخن گفته شده است.

وی بیان کرد: در خطبه ۱۴۹ نهج‌البلاغه، امام فرموده است که امروز که آخرین روز زندگی من است عبرت برای شماست و فردا نیز ازشما جدا خواهم شدم و از من جثه‌ای ساکت، بیشتر باقی نخواهد ماند که این سکوت نیز موعظه برای شماست.

این مرجع تقلید بیان کرد: هیچ‌کسی از موعظه مستغنی نیست و جبرئیل هم پیامبر را موعظه کرد که هر چه می‌خواهی بکن، ولی بدان آخر کار تو، مرگ است، به هر چه می‌خواهی دل ببند، ولی بدان روزی باید دل بکنی و جزای هر کار تو نیز، در قیامت داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: کرامت مومن به نماز شب است که در نورانیت دل و توفیق نقش مهمی دارد.
captcha