استاد دانشگاه کمبریج: فهم قرآن تمدن‌ساز است
کد خبر: 3685414
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

استاد دانشگاه کمبریج: فهم قرآن تمدن‌ساز است

گروه بین‌الملل: معز مسعود؛ استاد دانشکده الهیات دانشگاه کمبریج انگلستان در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در شهر «داووس» تأکید کرد که فهم عمیق اسلام و قرآن عاملی برای ایجاد تمدن نوین و مقابله با مفاهیم انحرافی است.

استاد دانشگاه کمبریج: فهم قرآن تمدن‌ساز استبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع؛ استاد دانشگاه کمبریج انگلستان فهم قرآن کریم را عاملی برای مقابله با مفاهیم انحرافی که دعوت کننده به نابودی است و انسان را دست‌یابی به حقیقت و واقعیت باز می‌دارد، دانست.

معز مسعود در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد همچنین افزود: قرآن کریم انسان را به شناخت و کشف حقیقت به عنوان راهی یاری‌رسان برای همکاری و همیاری میان انسان‌ها به منظور تحقق اهداف صحیح بشریت، دعوت می‌کند.

وی ضمن اشاره به بروز اختلافات گسترده در جهان و انتشار گسترده جنگ‌های مختلف در جهان تأکید کرد که فهم عمیق و حقیقی از قرآن کریم و مقاصد شریعت اسلام، انسان را برای بنای تمدن مبتنی بر ارزش‌ها یاری می‌کند.

گفتنی است مجمع جهانی اقتصاد (داووس) برای اولین بار در ژانویه سال ۱۹۷۱ و در شهر «داووس» به عنوان محلی برای حضور رهبران اقتصادی و سرمایه‌داران اروپایی راه اندازی شد. ایده اصلی اجلاس این بود که این افراد در یک جا جمع شوند تا درباره مسائل روز اروپا تبادل نظر کنند/.

captcha