ایجاد نشاط و امید در بین مردم؛ وظیفه اصلی برنامه‌سازان
کد خبر: 3688071
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
محمدزاده تاکید کرد:

ایجاد نشاط و امید در بین مردم؛ وظیفه اصلی برنامه‌سازان

گروه فعالیت‌های قرآنی: نشست صمیمی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با تهیه‌کنندگان ظهر امروز شنبه 14 بهمن در سالن جلسات این شبکه برگزار شد.

«ایجاد نشاط و امید در بین مردم» وظیفه اصلی برنامه سازان 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه قرآن و معارف سیما، محمدحسین محمد‌زاده در نشست مشترک با برنامه‌سازان شبکه قرآن و معارف سیما به رویکرد شبکه اشاره و گفت: وقتی می‌گوییم شبکه قرآن شبکه تخصصی است بدین معنا نیست که مخاطبانش هم خاص هستند، بلکه شبکه تخصصی بدین معنی است که موضوعش خاص است ولی مخاطبانش عمومی است.

محمدزاده یکی از آسیب‌های برنامه‌ها را واگذاری محتوا به کارشناس یا مجری دانست و تاکید کرد: این واگذاری باید به حداقل برسد و بهره گیری از آیتم گزارشی جهت ارتقای برنامه و همکاری با پژوهشگران و نویسندگان جهت ارتقای کیفی برنامه‌ها مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: تهیه کننده باید برآنچه که توسط رسانه‌های بیگانه پمپاژ می‌شود آگاهی داشته باشد و برای آن‌ها برنامه داشته باشد. قطعا ادبیات رسا نه های بیگانه ایجاد یاس و ناامیدی است که هدف اصلی آن ناکارآمد جلوه دادن نظام است و تهیه کنندگان باید با ایجاد روحیه نشاط و امید با این رویکرد خصمانه مبارزه کنند.

محمدزاده بحث کوچک سازی در برنامه‌ها را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: کوچک سازی به برنامه ریتم می‌دهد، بدین معنی که آیتم ها سریع ورق بخورد و روی یک فضا بیش از 3 الی 4 دقیقه زوم نکنیم.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما یادآور شد: در طراحی قالب‌ها و کلیپ‌ها بروز باشیم به طوری که کل برنامه از یک ریتم بخشی زیبا برخورد باشد ضمن اینکه یکی از نکاتی که باید در برنامه‌ها رعایت شود، عدم استفاده از موسیقی‌سازی است. بدین معنا که در برنامه‌ها از موسیقی بدون‌ ساز استفاده  و تلاش شود از تواشیح‌های جذاب و تلاوت‌های زیبا نهایت بهره‌مندی  صورت گیرد.

در ادامه این نشست تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان به نکاتی پیرامون مشکلات برنامه‌سازی پرداختند.

captcha