انجام تحقیقات قرآنی، راه مقابله با گروه‌های اسلام‌نما و تروریستی
کد خبر: 3690341
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
دبیرکل «صوت‌القراء العالمیه» پاکستان در گفتگو با ایکنا:

انجام تحقیقات قرآنی، راه مقابله با گروه‌های اسلام‌نما و تروریستی

گروه بین الملل – دبیرکل موسسه «صوت‌القراء العالمیه» پاکستان، انجام تحقیقات قرآنی را نیاز اصلی دنیای معاصر اسلام و تنها راه مقابله با گروه‌های تروریستی و اسلام‌نما عنوان کرد و گفت: قرآن وسیله‌ای برای نمایش اتحاد مسلمانان جهان است.

گفتگو ***انجام تحقیقات قرآنی، راه مقابله با گروه‌های اسلام‌نما و تروریستیاکرام‌الله محسن، پزشک، حافظ، قاری بین‌المللی پاکستان و دبیرکل موسسه «صوت‌القراء العالمیه» در گفتگو با خبرگزاری ایکنا اظهار کرد: ما مسلمانان موظف هستیم قرآن را بیاموزیم و بخوانیم اما مساله مهم انجام تحقیق در مورد قرآن است.


وی با بیان اینکه تنها خواندن قرآن کافی نیست، تاکید کرد:‌ مسلمانان باید علاوه بر تحقیق در مورد معانی و مفاهیم قرآن موارد خاصی را در قرآن به جستجو بپردازند.


اکرام‌الله افزود:‌ یکی از این موارد مشکلات جوامع اسلامی در مواجهه با مساله گروه‌های تروریستی است که خود را با قرآن توجیه می‌کنند و اکنون در سراسر دنیا صحبت از داعش و گروه‌های تروریستی دیگر است و راه مقابله با این گروه‌ها و گروه‌هایی مانند القاعده و طالبان، انجام تحقیق در قرآن و نشان دادن چهره ضدقرآنی آن‌ها با استفاده از آیات است.


وی تصریح کرد: تحقیق قرآنی می‌تواند ذهنیت مردم را نسبت به مسلمانان بد، که گروه‌های تروریستی را تشکیل می‌دهند و مسلمانان حقیقی تغییر دهد.


نیم قرن اخیر
دکتر اکرام‌الله محسن در مورد فعالیت‌های قرآنی در نیم قرن اخیر اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی، موضوع بسیار مهمی برای اسلام و مسلمانان است.


وی افزود:‌ قرآن وسیله‌ای است که با آن می‌توانیم اتحاد خود را به نمایش بگذاریم؛ زیرا قرآن کتاب مشترک همه مسلمانان است و هیچ اختلافی در آن وجود ندارد.

گفتگو ***انجام تحقیقات قرآنی، راه مقابله با گروه‌های اسلام‌نما در عصر معاصر/ قرآن وسیله نمایش اتحاد/

فعالیت‌های قرآنی


اکرام‌الله محسن در مورد فعالیت‌های قرآنی خود گفت: در مسابقات کشورهای مختلفی مانند ایران، ترکیه و مراکش شرکت کرده‌ و رتبه کسب کرده‌ام و اکنون قاری رادیو و تلویزیون پاکستان هستم.


وی افزود: موسسه صوت‌القراء العالمیه، مسابقات قرآنی را در ایالت‌های مختلف پاکستان برای ارتقای قرآن در بین نسل‌های امروزی این کشور، جوانان، زنان و مردان و بویژه دانشجویان دانشگاه در سطوح مختلف برگزار می‌کند.


اکرام‌الله اظهار کرد: 200 دانش‌آموز قرآنی در این موسسه فعالیت دارند و دانش‌آموزانی نیز در شعبه‌های این موسسه در شهرهای مختلف پاکستان مانند كراچی، لاهور، پیشاور در زمینه‌های مختلف قرآنی در حال آموزش هستند و محافل قرآنی و مسابقات مختلفی در شهرها از سوی این موسسه برگزار می‌شود.

گفتگو ***انجام تحقیقات قرآنی، راه مقابله با گروه‌های اسلام‌نما و تروریستی

مسابقات ایران
قاری پاکستان در مورد مسابقات قرآن در ایران گفت: مسابقات حفظ و قرائت ایران یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای قرآنی در دنیا است و من به خاطر برگزاری چنین مسابقاتی، از دولت جمهوری اسلامی ایران قدردانی می‌کنم.


وی توصیه کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران باید این مسابقات را در سراسر دنیا به ویژه در پاکستان از طریق رسانه‌ها پخش کند و از رسانه‌های پاکستان دعوت کند تا این مسابقات را پوشش دهند زیرا بسیاری از مردم پاکستان در مورد مسابقات ایران اطلاعاتی ندارند و از روند این مسابقات آگاه نمی‌شوند.


وی پیشنهاد داد در مسابقات آینده جهت پوشش خبری این مسابقات از رسانه‌های پاکستان دعوت به عمل آید. در ادامه تلاوت زیبایی از این قاری تقدیم می‌شود.

انتهای پیام

 

captcha