بانک اطلاعات قرآن و استشراق ایجاد می‌شود
کد خبر: 3694637
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

بانک اطلاعات قرآن و استشراق ایجاد می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم از ایجاد بانک اطلاعات قرآن و استشراق همچنین پایگاه اینترنتی در این زمینه خبر داد.

بانک اطلاعات قرآن و استشراق ایجاد می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: قرآن و مستشرقان یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد نیاز برای تحقیق و پژوهش است به همین دلیل نیز این پژوهشکده به صورت ویژه آن را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: بحث قرآن و استشراق باید در چند زمینه مورد تحقیق قرار گیرد، از جمله ایجاد پایگاه اینترنتی ویژه است که آن را به‌زودی تاسیس خواهیم کرد.

یوسفی‌مقدم بیان کرد: همچنین بانک اطلاعاتی قرآن و استشراق برای احصاء و گردآوری تمامی فعالیت‌ها در موضوع ذکرشده تشکیل خواهد شد.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم عنوان کرد: در این طرح، تمامی شبهات مستشرقان در مورد قرآن کریم همچنین تمامی مقالات و آثار چاپ و تالیف شده در این زمینه جمع‌آوری و سازماندهی خواهند شد.

وی افزود: تعدادی از پژوهشگران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز به پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم منتقل شده‌اند تا در این عرصه به تحقیقات جامع‌تری پرداخته شود.

وی همچنین از طرح کلان‌پروژه بررسی و تحلیل سنت معصومان (ع) در پاسخ به شبهات قرآنی خبر داد و اظهار کرد: طرح تفصیلی آن نوشته شده و به زودی نیز کار آن آغاز می‌شود.

یوسفی‌مقدم در مورد ضرورت این طرح تاکید کرد: بسیاری از شبهات قرآنی بعد از دوره نزول و پیامبر پیش آمده و ائمه (ع) نیز متناسب با زمان و شرایط به آن پاسخ داده‌اند که باید این موارد به دقت تحقیق و احصاء شده و در دوره کنونی نیز آن را به کار بگیریم.

انتهای پیام

captcha