درخواست اتحادیه اروپا برای حمایت از غیرنظامیان شمال میانمار
کد خبر: 3694816
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱

درخواست اتحادیه اروپا برای حمایت از غیرنظامیان شمال میانمار

گروه بین‌الملل ـ هیئتی از اتحادیه اروپا پس از بازدید از ایالت «کاچین»(شمال میانمار)، با صدور بیانیه‌ای حمایت از شهروندان این ایالت در برابر نقض حقوق بشر را خواستار شد.

اتحادیه اروپا خواستار حمایت از شهروندان در ایالت کاچین میانمار شد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الشروق؛ هیئتی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که هفته گذشته به ایالت کاچین میانمار سفر کردند،  امروز (هفتم اسفندماه) با صدور بیانیه‌ای از مقامات میانمار خواستند از شهروندان و غیرنظامیان ایالت کاچین که در معرض درگیری‌های میان ارتش و گروه‌های مسلح نژادی قرار دارند، حمایت کنند.

در این بیانیه ضمن تأکید بر این که استمرار درگیری‎ها در طول دهه‎های اخیر در این ایالت، آواره شدن خانواده‌ها، ایجاد یأس و تفرقه را به دنبال داشته است، خواستار پایان دادن به اقدامات دشمن‌مأبانه و حمایت از شهروندان و ورود کمک‎های انسان دوستانه به این منطقه شدند.

این هیئت اروپایی  تاکید کرد: بازدید از ایالت کاچین این نگرانی‎ را به وجود آورد که انتقال میانمار به مرحله دموکراسی، منجر به ایجاد صلح و شکوفائی دائمی در این ایالت شمالی نشده است.

همچنین در بیانیه‌ای که ابتدای ماه جاری میلادی از سوی شبکه حقوق بشر میانمار منتشر شد، آمده؛ حملات هوایی به ایالت کاچین موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از شهروندان و آواره شدن بیش از 3000 تن از خانه‌های خود در دو ماه گذشته شده است.

انتهای پیام

captcha