کوچ اجباری 90 درصد مسلمانان روهینگیا
کد خبر: 3695056
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
رسانه‌های میانمار اعتراف کردند؛

کوچ اجباری 90 درصد مسلمانان روهینگیا

گروه بین‌الملل ــ رسانه‌های میانمار اعتراف کردند که از سوم شهریورماه سال جاری تاکنون، 90 درصد از مسلمانان روهینگیایی ساکن در ایالت «راخین» تحت تأثیر عملیات خشونت‌بار نظامی علیه آنها، مجبور به فرار شده‌اند.

کوچ اجباری 90 درصدی مسلمانان روهینگیا

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره؛ روزنامه مستقل «یراوادی» میانمار نوشت: تعداد افراد باقی مانده از مسلمانان روهینگیا در میانمار به بیش از 79 هزار نفر فراتر نمی‌رود.

براساس آخرین  آمار و اطلاعات مؤسسات بین‌المللی غیردولتی، پیش از مهاجرت اجباری مسلمانان روهینگیا بر اثر فشارهای نظامیان و شبه نظامیان بودایی در شش ماه گذشته، تعداد اقلیت مسلمان ساکن این منطقه 767 هزار نفر بودند، این در حالی است که منابع روهینگیایی معتقدند که شمار مسلمانان ساکن در ایالت راخین از یک میلیون نفر بیشتر بوده است.

بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی پزشکان بدون مرز، تنها در یک ماه حدود 9 هزار نفر از روهینگیایی‌ها کشته شده است، این در حالی است که منابع محلی و بین‌المللی نیز از کشته‌شده هزاران مسلمان سخن به میان می‌آورند و سازمان ملل متحد نیز تعداد پناه‌جویان روهینگیایی به بنگلادش را 826 هزار نفر اعلام کرده است.

در همین راستا وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا موافقت خود را برای ایجاد تحریم‌هایی علیه مقامات عالی رتبه نظامی میانمار که در کشتار مسلمانان روهینگیا مشارکت داشته‌اند، اعلام کردند.

وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا ضمن متهم ساختن نیروهای امنیتی میانمار به نقض جدی حقوق بشر در این کشور آسیایی، موافقت خود را تشدید تحریم تسلیحاتی میانمار و ارسال اسلحه به این کشور اعلام کردند.

انتهای پیام

 

captcha