انسان‌دوستی، مدیریت و شناخت نیازهای روز؛ شاخصه‌های بارز امام موسی صدر
کد خبر: 3695308
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
مصطفی ملکیان در گفت‌وگو با ایکنا:

انسان‌دوستی، مدیریت و شناخت نیازهای روز؛ شاخصه‌های بارز امام موسی صدر

گروه اندیشه ــ مصطفی ملکیان، پژوهشگر حوزه اخلاق معتقد است، برجستگی شخصیت امام موسی صدر به دلیل داشتن سه ویژگی بارز انسان‌دوستی عمیق، طرز مدیریت در مناسبات اجتماعی و شناخت نیازهای روز زمانه بود.

رد نشود /////انسان‌دوستی، مدیریت و شناخت نیازهای روزانه شاخصه‌های بارز امام موسی صدر

مصطفی ملکیان، پژوهشگر حوزه اخلاق در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا؛ به بیان توضیحات پیرامون امام موسی صدر و اندیشه‌های این عالم برجسته شیعی پرداخت و بیان کرد: از نظر من شخصیت امام موسی صدر، از سه لحاظ برجستگی و ارزش قابل ذکر دارد، یک مورد به لحاظ انسان‌دوستی عمیقی است که در این انسان به عنوان یک انسان و به عنوان یک روحانی و به عنوان یک شخص متدین نسبت به همه دگراندیشان وجود داشت و اینطور نبود که فقط نسبت به خودی‌ها وجود داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: این انسان‌دوستی عمیق واقعا درسی است که روحانیان ما باید بیازموند و فارغ از هرگونه مرزبندی عقیدتی و فکری و مکتبی، باید به همه انسان‌ها عشق بورزند و شفقت داشته باشند.

این پژوهشگر حوزه اخلاق بیان کرد: نکته دومی که وجود دارد، طرز مدیریت ایشان در مناسبات اجتماعی است، این که ایشان در یک محیط ناآشنا به مدت 19 سال زندگی ‌کند و چنین تحولی را بتواند ایجاد کند، یک مدیریت اجتماعی بسیار شاخصی می‌طلبد که در ایشان وجود داشت و سومین نکته این بود که به نیازهای روزگار ما شناخت‌ داشت.

ملکیان تصریح کرد: امام موسی صدر فقط رهبری سیاسی را بر عهده نداشت بلکه همه ابعاد وجوه زندگی امروز ما را می‌شناخت و اینها را در همان حدودی که توانایی داشت و در همان محدوده زمانی اعمال کرد، من از این سه جهت، احترام عمیقی برای ایشان قائل هستم و به ایشان علاقه عاطفی و شخصی دارم.

وی در ادامه با اشاره به مجموعه 12 جلدی «گام به گام با امام» بیان کرد: به نظر بنده این مجموعه، به لحاظ محتوا بسیار درس‌آموز است، اما چیزی که برای من اهمیت دارد و در کارهایی که در ایران صورت می‌گیرد آن‌را نمی‌بینیم، آن دقتی است که در نحوه تولید این اثر ایجاد شده است که به محتوا ارتباطی پیدا نمی‌کند، بسیار با وجدان کار بالا و عشق این کار انجام گرفته و از هیچ لحاظی نمی‌توان عیب و ایرادی به آن گرفت، ایراداتی که در آثار دیگر به‌وفور دیده می‌شود.

انتهای پیام

captcha