ارتقاء قرائت؛ هدف از کارگاه هامبورگ/ امید به بهره‌مندی از دیگر اساتید ایرانی
کد خبر: 3695540
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
رحیم خاکی در گفت‌و‌گو با ایکنا عنوان کرد:

ارتقاء قرائت؛ هدف از کارگاه هامبورگ/ امید به بهره‌مندی از دیگر اساتید ایرانی

گروه بین‌الملل - رحیم خاکی، استاد کارگاه آموزش صوت و لحن قرآن در هامبورگ گفت: هدف از این کارگاه ارتقاء سطح فنی قرائت شرکت‌کنندگان است و قاریان خوبی در آن حضور یافته‌اند.

ارتقاء قرائت؛ هدف از کارگاه هامبورگ/ امید به بهره‌مندی از دیگر اساتید ایرانیبه گزارش ایکنا؛ کارگاه آموزش صوت و لحن قرآن از هفتم اسفندماه با حضور رحیم خاکی، قاری و داور بین‌المللی قرآن کشورمان در مرکز اسلامی هامبورگ آغاز شده است و جوانان و نوجوانان علاقمند در آن حضور یافته‌اند.

این کارگاه در آستانه ششمین مسابقات اروپایی قرآن در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شده است و امروز(دهم اسفند) پس از چهار روز به کار خود پایان می‌دهد. رحیم خاکی در این دوره از رقابت‌ها به عنوان داور نیز حضور خواهد یافت و بر رقابت‌های شرکت‌کنندگان نظارت می‌کند.

ایکنا برای آشنایی بیشتر با مباحث ارائه‌شده در کارگاه قرآنی هامبورگ، گفت‌و‌گویی با رحیم خاکی انجام داد؛ وی در این ارتباط گفت: این برنامه که به همت دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ از دوشنبه(هفتم اسفند) در مسجد امام علی(ع) هامبورگ برگزار شده است وامروز(دهم اسفند) پایان می‌یابد.

داور بین‌المللی قرآن کشورمان افزود: این دوره هر روز از ساعت 16:30 دقیقه به وقت محلی تا اذان مغرب برگزار می‌شود و تعدادی از جوانان و نوجوانان علاقمند به قرآن و تعدادی از قاریان خیلی خوبی که در سال‌های گذشته تحت تعلیم بوده‌اند و نیاز به ارتقاء سطح فنی دارند، در آن حضور یافته‌اند.

خاکی تصریح کرد: تلاش شد در این دوره ابتدا سنجشی از سطح معلومات شرکت‌کنندگان صورت بگیرد و هفتم اسفند در نخستین روز دوره، این کار انجام شد و جمع زیادی از قاریان آیاتی از قرآن را تلاوت کردند.

داور بین‌المللی قرآن کشورمان همچنین گفت: استعدادهای خیلی خوبی هم در بین نوجوانان و جوانان شرکت‌کننده در کارگاه وجود دارد و بنا بر استعداد و کیفیت صوتی قرائت‌ها، توصیه‌هایی به آنان می‌شود.

ارتقاء قرائت؛ هدف از کارگاه هامبورگ/ امید به بهره‌مندی از دیگر اساتید ایرانی

این قاری ایرانی ادامه داد: در طول ایام برگزاری این دوره، تلاش می‌کنیم که تلاوت‌های قاریان شرکت‌کننده را مورد سنجش و ارزیابی قرار داده و ببینیم آیا این توصیه‌ها در بهترشدن قرائت آنان تأثیرگذار بوده است یا خیر.

وی گفت: همچنین فنون و تکنیک‌های لازم برای تقویت صوت و نگهداری صوت و پرهیز از اقدامات غیر فنی برای جلوگیری از آسیب‌دیدن صداهای نوجوانان که عموما در دوران بلوغ دچار مشکلاتی می‌شوند، یکی از اصلی‌ترین اهداف این دوره است.

رحیم خاکی یادآور شد: با توجه به این که از روز جمعه(11 اسفند) مسابقات اروپایی قرآن در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار می‌شود، شرکت‌‌کنندگان رشته‌های مختلف برای ارتقاء توانمندی‌های خود، در این دوره اجراهایی داشته، تلاوت کرده و مؤذنان نیز اذان خود را ارائه می‌کنند و در نهایت تلاش می‌شود که در جهت بالابردن کیفیت مسابقات و رفع اشکالات آنان اقداماتی صورت بگیرد.

خاکی اظهار کرد: همچنین با توجه به این که جلسه در چند بخش برنامه‌ریزی شده است، بخشی برای رفع اشکالات تجویدی و اشاراتی در خصوص وقف و ابتدا اختصاص یافته است که امیدوارم مورد رضایت قرار بگیرد و از فرصت آموزشی ایجاد شده در قالب کارگاه آموزشی بتوانیم بهترین بهره را ببریم.

وی در پایان ضمن تشکر از مسئولان مرکز اسلامی هامبورگ به خاطر برگزاری کارگاه، تصریح کرد: امیدوارم این برنامه‌ها ادامه یافته و سایر اساتید کشورمان نیز بتوانند در دوره‌های آینده حضور داشته باشند و مرکز اسلامی هامبورگ به عنوان یک پایگاه مهم آموزش قرآن در اروپا از تجربیات و تنوع اطلاعاتی این اساتید، بهره‌مند شود.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر اینجا کلیک کنید.

گفت‌و‌گو: زهرا نوکانی

انتهای پیام

captcha