آموزش قرآن در 7 سطح توسط مرکز قرآنی دبی
کد خبر: 3696692
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

آموزش قرآن در 7 سطح توسط مرکز قرآنی دبی

گروه بین‌الملل - مرکز قرآنی محمد بن عبید، روش آموزش جدیدی را برای تدریس قرآن در دبی اتخاذ کرده که شامل 7 مرحله است.

آموزش قرآن در 7 سطح توسط مرکز قرآنی دبی 

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه «KTimes»؛ برای اولین بار در دبی شیوه مبتکرانه‌ای برای آموزش قرآن اتخاذ شده که در هفت مرحله ارائه می‌شود و به این ترتیب حفظ کردن کلام خدا برای قرآن آموزان آسان‌تر خواهد شد.

این برنامه آموزشی که برای اولین بار در امارات متحده عربی اجرا می‌شود، گام اولیه این مرکز برای تقویت و ترویج حفظ قرآن در این کشور و تسهیل تعلیم قرآن آموزان مشتاق است.

ندا محمد بن عبید الفلاسی، مدیر کل مرکز قرآن محمد بن عبید، آن را مرکزی تخصصی برای آموزش تلاوت و حفظ کامل قرآن و علوم قرآنی معرفی می‌کند.

به گفته وی این مرکز، که اخیراً افتتاح شده است، چشم اندازی روشن برای تعلیم قرآن‌آموزان دختر و پسر و پرورش شهروندانی خوب و مفید برای جامعه و ملت دارد و مطابق با بهترین معیارهای علمی، رفتاری، آموزشی و اخلاقی عمل می‌کند.

الفلاسی می‌گوید: برنامه کاری و نظام برگزاری کلاس‌های این مرکز که شامل هفت سطح است، با برنامه آموزشی عالی، جامع و قدرتمند همراه و هدف از آن تعلیم معلمان عالی قرآن است.

وی توضیح می‌دهد که متقاضیان در سطح اول، دو جزء آخر قرآن (جزء بیست و نه و جزء سی) را در فضایی صمیمی حفظ می‌کنند. همچنین، طبق برنامه درسی این سطح، قرآن آموزان تلفظ صحیح حروف قرآنی را یاد می‌گیرند و  به آنها تجوید و هنر تلاوت صحیح قرآن آموزش داده می‌شود.

قرآن آموزان در سطح دوم سه جزء قرآن را حفظ می‌کنند و یادگیری تجوید را پی می‌گیرند. در سطح سوم باید پنج جزء قرآن را یاد بگیرند و کتاب تجوید «الجزریه» را مطالعه کنند. همچنین در سطح چهارم، پنج جزء قرآن را یاد می‌گیرند و «شرح الجزریه» را مطالعه می‌کنند.

در سطح پنجم، قرآن‌آموزان پنج جزء قرآن را حفظ می‌کنند و روش صحیح وقف و ابتدا را یاد می‌گیرند. در سطح ششم پنج جزء قرآن باید حفظ شود و قرآن‌آموزان «خوش‌نویسی مصحف» را مطالعه می‌کنند. در سطح هفتم نیز پنج جزء قرآن را حفظ می‌کنند و آیه‌هایی از قرآن را که به ظاهر شبیه هم هستند، بررسی می‌کنند.

الفلاسی می‌گوید قرآن آموزان هر سطح، تا زمانی که مطالب هر سطح را به خوبی یاد نگرفته و حفظ نکرده‌اند، باید در همان سطح بمانند و نمی‌توانند به سطح بالاتر بروند.

وی می‌افزاید: این کار به حفظ کردن کمک می‌کند و باعث می‌شود آنها آموزگاران قرآنی شایسته‌ای شوند. همچنین با این روش، آنها در هنر تجوید مهارت پیدا می‌کنند و دیگر نیازی نیست دوره‌های جداگانه‌ای را در این زمینه بگذرانند، چرا که همه کتاب‌های مهم مربوط به تجوید در برنامه آموزشی مرکز گنجانده شده است.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

captcha