آغاز نشست اتحادیه عرب درباره تحولات فلسطین
کد خبر: 3696713
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

آغاز نشست اتحادیه عرب درباره تحولات فلسطین

گروه بین‌الملل - چهل و نهمین نشست اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائم، امروز (13 اسفندماه) با حضور حسام زکی، معاون دبیرکل این اتحادیه به منظور بررسی برخی مسائل مشترک از جمله فلسطین و تحولات قدس فعالیت خود را آغاز کرد.

آغاز به کار نشست سران اتحادیه عرب در قاهره

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الوطن؛ نمایندگان دائم کشورهای عربی در اتحادیه عرب در این نشست دو روزه که در قاهره آغاز شد، قضیه فلسطین و آخرین تحولات سیاسی مرتبط با آن، تحولات و جنایات اسرائیل در قدس اشغالی، درگیری عربی ـ اسرائیلی، تحولات شهرک‌سازی‌ها و دیوار حائل، مسئله انتفاضه، اسرا و پناهندگان، راه‌های مقابله با سیاست‌های اسرائیل و حمایت از مردم فلسطین را مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌دهند.

همچنین امنیت آبی کشورهای عربی و دزدی‌های اسرائیل از منابع آبی اراضی اشغالی فلسطین، آخرین تحولات سوریه، لبنان، لیبی، یمن، سودان، عراق، مبارزه با تروریسم و ارائه سازوکارهای جدید برای پاکسازی خاورمیانه از سلاح‌های کشتار جمعی از دیگر محورهای این نشست است.

گزارش دبیرکل اتحادیه عرب از فعالیت‌های دبیرخانه و اجرای دستورهای این اجلاس در دو دوره گذشته و همچنین تعیین زمان برگزاری نشست یکصد و پنجاهمین نشست سران اتحادیه عرب در این جلسه مطرح می‌شود.

نتایج مطرح‌ شده در این نشست برای تصویب تقدیم نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب که چهارشنبه آینده برگزار می‌شود، خواهد شد.

یادآوری می‌شود که در این نشست، دیاب لوح، سفیر فلسطین در قاهره و نماینده دائم این کشور در اتحادیه عرب، فائزابوالرب، مدیر امور عربی وزارت خارجه و مهاجران فلسطین و برخی از مشاوران ارشد این کشور در این نشست حضور دارند.

انتهای پیام

captcha