املاک کلیساهای قدس در معرض تهدید مصادره اسرائیل
کد خبر: 3697000
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
فعال حقوقی فلسطینی عنوان کرد؛

املاک کلیساهای قدس در معرض تهدید مصادره اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ حنا عیسی تصریح کرد: اسرائیل تحت پوشش وضع قانون مالیات، خواستار سیطره بر املاک کلیساهای قدس و مصادره این املاک است.

تلاش اسرائیل برای سیطره بر املاک کلیساهای قدس

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری القدس العربی؛ حنا عیسی، فعال حقوقی و دبیرکل شورای اسلامی - مسیحی حمایت از قدس و مقدسات فلسطین که به عنوان استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه بیزریت (Birzeit University) در کرانه باختری فعالیت دارد، گفت: اسرائیل خواستار پرداخت 191 میلیون دلار از سوی کلیساها است و با آگاهی نسبت به عدم توان پرداخت این مبلغ توسط کلیسا، خواستار سیطره بر املاک آن‌ها است.

 وی افزود که براساس آخرین آمار صورت گرفته شده، موقوفات مسیحیان که شامل زمین، اماکن تجاری، مدرسه، هتل و بیمارستان است، 28 درصد اراضی بخش قدیمی شهر قدس را در بر می‌گیرد که این املاک در معرض تهدید مصادره از سوی اسرائیل قرار دارد.

حنا عیسی عنوان کرد: کلیساهای موجود در این منطقه عمدتا شامل کلیساهای کاتالولیک، ارتدوکس و ارمنی است و دیگر کلیساها شامل سریانی ارتدوکس، قبطی ارتدوکس، مارونی و ... را نیز در بر می‌گیرد.

این فعال حقوقی فلسطینی در ادامه تصریح کرد: کلیساها پرداخت هرگونه مالیات به اسرائیل و هر اقدامی که مخالف با اوضاع فعلی باشد را نمی‌پذیرد.

وی اظهار کرد که وضع قانون مالیات بر کلیساها در پی به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط رئیس جمهور آمریکا و یهودی‌سازی آن صورت گرفته و اقدامی در جهت نزاع و درگیری دینی میان مسلمانان و یهودیان است.

گفتنی است، کلیسای قیامت یکی از مهم‌ترین کلیساهای مسیحیان جهان یکشنبه(6 اسفندماه) در اعتراض سیاست‌های اسرائیل در زمینه مالیات، زمین و سیاست‌هایی که بر مالکیت‌های کلیسا اثرگذار است، از سوی رهبران مسیحی بسته شد اما پس از سه روز از گذشت این تصمیم، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از اعمال مالیات بر کلیساها عقب‌نشینی کرد و این کلیسا درب‌های خود را مجددا بر روی مسیحیان گشود.

انتهای پیام

captcha