حضور قراء بین‌المللی عراق در محافل قرآنی هند
کد خبر: 3697299
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

حضور قراء بین‌المللی عراق در محافل قرآنی هند

گروه بین‌الملل ـ ششمین جشنواره دینی و فرهنگی امیرالمومنین (ع)، فروردین 97 در شهر «کارگیل» واقع در شمال هند برگزار می‌شود و برپایی محافل قرآنی با حضور قراء بین‌المللی عتبات عراق بخشی از برنامه‌های این جشنواره است.

برگزاری ششمین جشنواره فرهنگی امیرالمومنین(ع) در هند

به گزارش ایکنا به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی کفیل؛ این جشنواره به همت آستان مقدس عباسی و با عنوان «امیرالمومنین(ع)، نخستین عبادت کنندگان و زاهدترین زاهدان» در روزهای 13 لغایت 18 ماه رجب(11 تا 16 فرودین) همزمان با ایام ولادت حضرت علی(ع) برگزار خواهد شد.

براساس گزارش کمیته برگزاری فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی آستان عباسی، این جشنواره با مشارکت و همکاری آستان‌های مقدس علوی، حسینی و کاظمین و با هدف بزرگداشت شعائر اهل بیت(ع) و نشر فرهنگ و سیره آنان برگزار می‌شود و شامل فعالیت‌های متنوعی  درباره شخصیت حضرت علی(ع) است.

این کمیته افزود: برپایی نمایشگاه کتاب با مشارکت عتبات مقدسه عراق، برپایی محافل قرآنی با حضور قراء مطرح بین‌المللی آستان‌های مقدس عراق، بازدیدهای میدانی از حسینیه‌‎‌ها، مساجد و خانه‎های ایتام، دیدار با شخصیت‎های برجسته دینی و برپایی مسابقه اعتقادی از جمله برنامه‌هایی است که دراین جشنواره برگزارمی‌شود.

 یادآور می‌شود؛ پنجمین جشنواره فرهنگی ـ دینی امیرالمومنین (ع)، فروردین ماه سال جاری از سوی آستان مقدس عباسی و با مشارکت آستان‌های مقدس علوی، حسینی و امامین عسکریین (علیهما السلام) در شهر «کلکته» هند برگزار شد.

انتهای پیام

captcha