اسلام‌هراسان انگلیس: حمله اسیدی به مسلمانان 50 امتیاز
کد خبر: 3698768
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

اسلام‌هراسان انگلیس: حمله اسیدی به مسلمانان 50 امتیاز

اسلام‌هراسان انگلیس: حمله اسیدی به مسلمانان 50 امتیاز گروه بین‌الملل - پلیس ضدتروریسم انگلیس در حال تحقیق برای شناسایی اشخاصی است که با ارسال نامه‌های حاوی مطالب اسلام‌هراسانه به افراد مختلف خواستار «تنبیه مسلمانان» شده‌اند.

ارسال نامه‌های اسلام‌هراسانه در انگلیس: حمله به مسلمانان با اسید 50 امتیاز/آماده

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره، تعدادی از شهروندان انگلیسی در شهرهای لندن، میدلند غربی و یورکشایر طی روزهای اخیر نامه‌های تایپ شده‌ای دریافت کرده‌اند که در آن‌ها روز سوم آوریل (14 فروردین) روز تنبیه مسلمانان نامیده شده است.

در این نامه‌ها آمده است: آن‌ها (مسلمانان) به شما آسیب رسانده‌اند. آن‌ها باعث شده‌اند عزیزان شما رنج بکشند. آن‌ها باعث درد و رنج شما شده‌اند. در این باره چه کاری می‌خواهید انجام دهید؟

نویسنده یا نویسندگان نامه‌ها سپس به کسانی که در این روز به مسلمانان حمله کنند وعده جایزه و پاداش می‌دهند و برای هر نوع حمله امتیاز خاصی در نظر می‌گیرند: حمله لفظی به مسلمانان 10 امتیاز، حمله با اسید 50 امتیاز، بمبگذاری یک مسجد هزار امتیاز و حمله با سلاح هسته‌ای به مکه 2500 امتیاز.

نیروهای پلیس این سه شهر در حال تحقیق در این زمینه هستند.

اداره پلیس بورکشایر در بیانیه‌ای در این زمینه تاکید کرد: حفظ امنیت عمومی اولویت اصلی ماست و از مردم می‌خواهیم در این باره هوشیار باشند اما هراسی نداشته باشند.  

 مسلمانان، رهبران ادیان مختلف و فعالان سیاسی و مدنی نسبت به ارسال این نامه‌ها ابراز نگرانی و خشم کرده‌اند.

مقداد ورسی، معاون دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا، با بیان این که نامه‌های اسلام‌هراسانه باعث ترس و نگرانی در سراسر انگلیس شده‌اند، گفت: متاسفانه این مسئله بیانگر رشد نفرت علیه مسلمانان در کشور همراه با گسترش فعالیت گروه‌های راست افراطی است. مسئولان منتخب کشور باید نسبت به موضوع اسلام‌هراسی موضع بگیرند و علیه آن اقدام کنند همان طور که نسبت به نفرت‌پراکنی علیه سایر گروه‌ها در جامعه عمل می‌کنند.

اندرو اسمیت، مسئول روابط بین ادیان کلیسای انگلیس نیز با ابراز تاسف از بروز این مسئله، خواستار تشدید تلاش‌ها برای مقابله با نفرت‌پراکنی و نیز تقویت صلح و دوستی در جامعه انگلیس شد.

انتهای پیام

captcha