انفجار در مسیر کاروان نخست‌وزیر فلسطین
کد خبر: 3699588
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

انفجار در مسیر کاروان نخست‌وزیر فلسطین

گروه بین‌الملل - در جریان سفر امروز (22 اسفندماه) رامی حمدالله، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی فلسطین به باریکه غزه، کاروان حامل نخست‌وزیر و رئیس اطلاعات فلسطین هدف سه انفجار قرار گرفت.

کاروان نخست‌وزیر فلسطین در غزه مورد حمله قرار گرفت

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری القدس العربی؛ این انفجار کاروان خودروهای رامی الحمدالله، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی فلسطین و ماجد فرج، رئیس اطلاعات فلسطین را در زمان ورودشان به باریکه غزه هدف قرار داد.

عاملان این حمله، 3 خودروی بمب‌گذاری شده را منفجر و به سمت محافظان آن‌ها تیراندازی کردند. به دنبال این انفجار هفت نفر دچار آسیب دیدگی سطحی شدند، اما رامی حمدالله و ماجد فرج از این حمله جان سالم به در بردند.

یک منبع در دولت وفاق ملی فلسطین گفته بود که رامی الحمدالله در سفر به غزه با برخی از رهبران جنبش حماس به شکل جدی درباره اجرای پرونده آشتی ملی و شرایط و اوضاع بحرانی باریکه غزه گفت‌وگو خواهد کرد.

پس از امضای توافقنامه آشتی ملی میان فتح و حماس در قاهره در مهرماه (اکتبر) گذشته، رامی الحمدالله ماه آذرماه (دسامبر) به غزه سفر کرد.

هیئتی از مقامات سازمان اطلاعات عمومی مصر برای پیگیری توافقنامه آشتی ملی و سازوکارهای اجرای این توافقنامه در منطقه تحت محاصره باریکه غزه، از دو هفته پیش وارد این منطقه شده است.

گفتنی است رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، حماس را مسئول انفجار امروز نوار غزه و مورد هدف واقع شدن کاروان حامل مسئولان فلسطینی اعلام کرد.

انتهای پیام

captcha