تألیف دانشنامه مشاهیر قراء در مصر
کد خبر: 3702447
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

تألیف دانشنامه مشاهیر قراء در مصر

گروه بین‌الملل ـ محمدمختار جمعه، وزیر اوقاف مصر از تصمیم این وزارت‌خانه برای تدوین دانشنامه دینی مشاهیر قاریان قرآن خبر داد.

تألیف دایرة‌المعارف مشاهیر قاریان قرآن در مصر

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه الشباب؛ محمد مختار جمعه دستور دارد که دو کمیته «مطالعات قرآنی» و «تاریخ و تمدن» این وزارت‌خانه، نشستی فوری به ریاست احمد عجیبه، دبیرکل شورای عالی امور اسلامی وزارت اوقاف برگزار کنند و طرح تدوین و تألیف این دانشنامه را مورد مطالعه قرار دهند.

وزیر اوقاف مصر همچنین، حضور حسن سلیمان، رئیس رادیو قرآن مصر، اعضای شورای اداری اتحادیه قاریان این کشور و اعضای شورای عالی امور مراکز آموزش قرائت مصر در این نشست را خواستار شد.

محمدمختار جمعه هدف از تألیف این دانشامه را ثبت و جاودانه کردن زندگی‌نامه مشاهیر قاریان قرآن عنوان کرد و با تأکید بر اهمیت این اقدام، حفظ دستاوردهای قاریان مشهور قرآن، بررسی زندگی‌نامه آن‌ها، حفظ میراث اسلامی و عبرت گرفتن از زندگی مشاهیر قرائت را از اهداف و فواید تألیف این دانشنامه برشمرد.

 وزیر اوقاف مصر همچنین اعلام کرد که به زودی اطلاعیه‌ای جهت دریافت زندگی‌نامه مشاهیر قرائت از خانواده‌های آن‌ها و یا از طریق تألیفات و آثار نوشته‌ شده در این زمینه صادر خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha