نشست اضطراری اتحادیه عرب درباره غزه به فردا موکول شد
کد خبر: 3702640
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

نشست اضطراری اتحادیه عرب درباره غزه به فردا موکول شد

گروه بین‌الملل ـ نشست اضطراری اتحادیه عرب درباره حوادث غزه که قرار بود امروز(13 فروردین‌ماه) در سطح نمایندگان دائم کشورهای عربی در این اتحادیه برگزار شد، به فردا(سه‌شنبه) موکول شد.

نشست اضطراری اتحادیه عرب درباره غزه به فردا موکول شد
به گزارش ایکنا به نقل از اسکای نیوز؛ سعید ابوعلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین اعلام کرد که نشست اضطراری این اتحادیه برای بررسی جنایات اخیر اسرائیل در حق ملت فلسطین، فردا(14 فروردین‌ماه) به ریاست عربستان سعودی برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: این نشست به درخواست فلسطین و با تأیید کشورهای مصر، اردن و کویت برگزار می‌شود و در آن جنایات اسرائیل به‌عنوان یک نیروی اشغالگر در حق تظاهرکنندگانی که به صورت مسالمت‌آمیز در چهل و دومین مراسم سالروز «روز زمین» شرکت کرده بودند، بررسی خواهد شد.
 
معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین در ادامه از جامعه بین‌الملل و تمامی مؤسسات و نهادهای وابسته به آن خواست که به مسئولیت کامل خود برای مقابله فوری با جنایات اسرائیل پایبند باشند و یک کمیته تحقیق برای بررسی مسئله اشغالگری و فراهم‌آوردن حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین تشکیل دهند.
 
قرار بود، نشست اضطراری اتحادیه عرب طی دیروز (۱۲ فروردین) یا امروز (۱۳ فروردین‌ماه) در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار شود که این نشست به فردا(شه‌شنبه) موکول شد.

یادآور می‌شود، مناطق مختلف فلسطین روز جمعه در سالگشت «روز زمین» شاهد تظاهرات شهروندان فلسطینی بود که بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی تظاهرکنندگان در مرزهای نوار غزه با سرزمین‌های اشغالی، 16 شهروند بی‌گناه شهید و بیش از 1500 نفر زخمی شدند.

انتهای پیام

captcha