سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن جمهوری اسلامی برگزار می‎شود
کد خبر: 3703287
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن جمهوری اسلامی برگزار می‎شود

گروه فعالیت های قرآنی ــ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‎المللی جمهوری اسلامی ایران با حضور 83 کشور جهان خبر داد.

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن جمهوری اسلامی برگزار می‎شود

به گزارش خبرگزاری ایکنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور امروز 16 فروردین ماه در دیدار با آیات نوری همدانی و علوی گرگانی در قم گفت: قرآن و فعالیت های قرآنی یکی از افتخارات نظام اسلامی است که نظام قطعا به آن خواهد بالید.
وی با اشاره به برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین ‏المللی قرآن کریم گفت: این مسابقات آخر فروردین ماه امسال برگزار می شود و 83 کشور نیز برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‎اند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امسال شاهد برگزاری 5 مسابقه بین المللی به شکل همزمان هستیم که این مساله در بین کشورهای اسلامی بی نظیر است؛ از جمله این مسابقات می توان به برگزاری مسابقات بین المللی طلاب جهان اسلام اشاره کرد که سال گذشته در قم برگزار شد؛ امسال 44 کشور برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند.
حجت الاسلام محمدی افزود: امسال در مسابقات طلاب اضافه بر قرائت، رشته تفسیر و خطابات قرآنی نیز افزوده شده است و در همین رابطه تاکنون 115 مقاله در خصوص این همایش به دبیرخانه ارسال شده است که 985 مقاله داخلی بوده است.
وی گفت: همایش پژوهش های قرآنی از 28 تا 30 فروردین در قم برگزار می شود؛ موضوع پژوهش موضوع استکبار ستیزی در قرآن و سیره اهل بیت و گفتمان انقلاب اسلامی است که مورد توجه و استقبال قرار گرفت.
وی اظهار کرد: مسابقات دانشجویان و بزرگسالان و مسابقات بانوان در رشته حفظ با رعایت همه شرایط و الزامات شرعی و عرفی و همچنین مسابقات روشندلان 5 بخشی است امسال با حضور 300نفر میهمان خارجی برگزار می شود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: بیش از 3 میلیون دانش آموز و 400 هزار نفر در مسابقات قرآن اوقاف شرکت می کنند که از این تعداد، 1000 نفر در مسابقات کشوری حضور می یابند و در این بین 10 نفر نماینده جمهوری اسلامی هستند که در مسابقات بین المللی حضور پیدا می کنند.
وی گفت: پس از مطالبه به حق مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، سازمان اوقاف تعهدی برای خود ایجاد کرد که در 5 سال 1 میلیون حافظ را تربیت کند که در ظرف 6 سال تاکنون بیش از 2 میلیون نفر در سامانه ما ثبت نام کردند و بیش از یک میلیون نفر نیز در مسابقات ما حضور پیدا کردند؛ هم اینک 200 نفر به شکل شبانه روزی در مراکز شبانه روزی حفظ قرآن در امامزادگان مشغول به حفظ قرآن هستند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: امسال طرح آرامش بهاری با حضور 3500 مبلغ در 2700 امامزاده برگزار شد که خدمات علمی و فرهنگی و مشاوره ای در حوزه های مختلف به 45 هزار زائر ارایه شد.
انتهای پیام

captcha