مبلغ تونسی خطاب به «بن سلمان»: مسلمانان آفریقا نیازی به قرآن‌های تو ندارند
کد خبر: 3703378
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

مبلغ تونسی خطاب به «بن سلمان»: مسلمانان آفریقا نیازی به قرآن‌های تو ندارند

گروه بین‌الملل: بشیر بن حسن، مبلغ مشهور تونسی با انتقاد شدید از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به خاطر خیانت به آرمان‌های فلسطین گفت: مسلمانان آفریقا نیازی به قرآن‌های تو ندارند.

مبلغ تونسی خطاب به «بن سلمان»: مسلمانان آفریقا نیازی به قرآن‌های تو ندارند
به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی؛ بشیر بن حسن با انتقاد شدید از محمد بن سلمان، وی را به خیانت به مسئله فلسطین و شکستن عهد با خدا و رسولش متهم کرد.

این مبلغ تونسی خطاب به بن سلمان گفت: «تو نقض‌کننده عهد خدا و نبی اکرم(ص) هستی؛ زیرا ادعای کردی که حافظ اسلام، شریعت و دیار مسلمین هستی. این‌ها همه عهدهایی بود که با خدا بستی، اما امروز با ظلم و ستم و تصمیمات جعلی آن را نقض می‌کنی».

وی در ادامه خطاب به پادشاه عربستان گفت: «تو رژیم غاصبی را به رسمیت شناختی که حتی اروپایی‌ها آن را به رسمیت نمی‌شناسند و به پیامبر خدا حضرت محمد (ص) دروغ بستی و گفتی که ایشان با یک زن یهودی ازدواج کردند. این در حالی بود که پیامبر با صفیه بنت حیی ابن اخطب زمانی ازدواج کرد که اسلام آورده بود. پس چگونه به رسول خدا دروغ می‌بندی».

این مبلغ سعودی همچنین بن سلمان را به خیانت به آرمان فلسطین و سازش فضاحت‌بار با اسرائیل متهم کرد و گفت: «تو به ما می‌گویی که قرآن در میان برادرانمان در آفریقا توزیع می‌کنی، اما زمانی که تو نخستین کسی هستی که از تعالیم و احکام آن به دور هستی مسلمانان آفریقا به قرآن‌های تو نیاز ندارند، بلکه نیازمند غذا و لباسی هستند که آنان را بپوشاند و منازلی که در آن جای گیرند و بیمارستان‌هایی که آنان را درمان کند... قرآن‌هایت را برای خودت نگه دارد؛ چرا که مردم نیازی بدان ندراند».

محمد بن سلمان اخیرا در مصاحبه با نشریه «آتلانتیک» آمریکا، موجودیت اسرائیل را به رسمیت شناخته بود و بر حق زندگی صلح‌آمیز اسرائیلی‌ها در کنار فلسطینیان تاکید کرده بود.
 
پس از این مصاحبه، شخصیت‌های زیادی در جهان اسلام ضمن انتقاد از محمد بن‌ سلمان، وی را به خیانت به آرمان فلسطین و تلاش برای سازش فضاحت‌بار با رژیم اشغالگر اسرائیل متهم کردند.

انتهای پیام

captcha