مخالفت انقلابیون بحرین با ایجاد پایگاه نظامی انگلیس
کد خبر: 3704098
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

مخالفت انقلابیون بحرین با ایجاد پایگاه نظامی انگلیس

گروه بین‌الملل ـ گروه‌های انقلابی بحرین بار دیگر ضمن مخالفت شدید با ایجاد پایگاه نظامی انگلیسی در این کشور، آن را پروژه‌ای استعماری برای تهدید ملت‌های منطقه دانستند.

استعمار ملت‌های منطقه را تهدید می‌کند

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری البحرین الیوم؛ گروه‌های انقلابی بحرین با صدور بیانیه مشترکی ضمن درخواست برای اعلام مخالفت ملی با ایجاد پایگاه‌ نظامی انگلیس و هرگونه پایگاه‌ نظامی خارجی در این کشور، تاکید کردند: ایجاد این پایگاه‌های نظامی مشروعیت ندارد و تنها  برای خدمت به حکومت آل‌خلیفه است.

در این بیانیه همچنین هدف از ایجاد پایگاه‌های نظامی خارجی، ایجاد مانعی بر سر راه خواسته‌های ملت بحرین در رسیدن به آزادی و استقلال عنوان شده و آمده است: انگلستان دشمن ملت بحرین است که در سرکوب شکنجه، کشتار و فشارهای سازماندهی شده علیه این ملت مشارکت دارد.

 نیروهای انقلابی بحرین با تاکید بر این که این پایگاه‎های نظامی هرگز دوام نخواهند داشت، تاکید کردند: مخالفان ایجاد این پایگاه‌های نظامی برای تعیین سرنوشت خود و ایجاد حکومت سیاسی جدید مستقل در این کشور به مقاومت و مبارزه ادامه می‌دهند.

ائتلاف جوانان 14 فوریه، جریان عمل اسلامی بحرین، جریان اسلامی «وفاء» و جنبش حق از جمله گروه‌های انقلابی امضاکننده این بیانیه بودند.

یادآوری می‌شود؛ نخستين پايگاه نظامي دائمي انگلیس در بحرين با نام «مرکز پشتيباني دريايي» روز پنجشنبه (16 فروردین ماه) با حضور «سلمان بن حمد آل خليفه»، وليعهد اين کشور در بندر سلمان رسما افتتاح شد.

انتهای پیام

captcha