تلاش برای تأسیس دانشگاه القرآن در مالزی
کد خبر: 3704184
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

تلاش برای تأسیس دانشگاه القرآن در مالزی

گروه بین‌الملل - یک مقام دینی در مالزی بر لزوم تأسیس دانشگاه قرآنی در این کشور تأکید کرد و گفت اکنون زمان آن رسیده که فارغ التحصیلانی داشته باشیم که نه تنها در رشته‌های تحصیلی خود متخصص باشند، بلکه حافظ قرآن نیز باشند.

تأسیس دانشگاه القرآن در مالزی/ انگلیسی 

 به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبررسانی سلام؛  عبدالرحمن عثمان، مفتی ایالت پاهانگ مالزی با استقبال از طرح جبهه ملی، یکی از احزاب سیاسی این کشور، برای ایجاد دانشگاه قرآنی، گفت: تأسیس دانشگاه القرآن می‌تواند موقعیت‌های زیادی را برای فارغ التحصیلان حافظ قرآن فراهم کند.

پیشتر جبهه ملی مالزی در مراسم تصویب اساسنامه جدید خود اعلام کرده بود قصد دارد دانشگاه القرآن را در ایالت کلانتان تأسیس کند. همچنین، این جبهه وعده داده بود که تا سال 2050 حدود 125 هزار نفر فارغ‌التحصیل حافظ قرآن را که صلاحیت شغلی بالایی در زمینه‌های دیگر مثل علوم پایه، ریاضیات و مهندسی داشته باشند، تربیت کند.

دکتر عبدالرحمن عثمان گفت: قرآن کتابی بسیار جامع است زیرا به غیر از مسائل دینی، مسائل مربوط به سایر زمینه‌های علمی، فن‌آوری و غیره را نیز در بر می‌گیرد. تأسیس چنین دانشگاهی به صلاح مسلمانان جهان است.

وی بر لزوم توسعه مطالعات قرآنی در مالزی تأکید کرد و گفت: سایر کشورها، مانند هند و مصر، در مطالعات قرآنی پیشرفته‌تر از مالزی هستند و حافظان قرآن در این کشورها قادر به حفظ صدها هزار حدیث می باشند.

هاروسانی زکریا مفتی ایالت پرکا نیز گفت تأسیس این دانشگاه باعث جذب علمای قرآنی بیشتری به این کشور خواهد شد.

همچنین وان عدلی وان رملی یکی از مسئولان امور دینی مالزی با اشاره به اشتیاق مسلمانان این کشور در این زمینه گفت: تأسیس این دانشگاه علاقه عموم به قرآن را افزایش می دهد و به آنها در حفظ قرآن با شیوه‌های صحیح کمک می‌کند.

انتهای پیام

captcha