نگاهی به عملکرد اتحادیه قرآنی گیلان در سالی که گذشت
کد خبر: 3705712
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

نگاهی به عملکرد اتحادیه قرآنی گیلان در سالی که گذشت

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ گزارشی اجمالی از فعالیت‌های اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گیلان ارائه می‌شود.

اميرحجت مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به فعالیت‌های این اتحادیه در سال گذشته، اظهار کرد: طی سال 96 کارگاه‌های آموزشی برای مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی روستایی و شهری با موضوعاتی چون آشنایی با سواد رسانه‌ای، آشنایی با قوانین مالیاتی، قوانینی تأمین اجتماعی و کارگاه‌های آموزشی مدیریت با حضور در مجموع حدود 200 نفر برپا شد.
وی با اشاره به اینکه در این کارگاه‌ها مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی حضور داشتند، اظهار کرد: همچنین دوره بازآموزی برای مربیان مؤسسات و خانه‌های قرآن روستایی و شهری طی چندین مرحله با حضور 96 نفر و همچنین 100 نفر برگزار شد.
مرادی اضافه کرد: تشکیل یک مجمع عمومی درباره تشکیل اتحادیه مدغم قرآنی در استان و چهار جلسه هم‌اندیشی با حضور مدیران مؤسسات به صورت فصلی برپا شد. همچنین نشست‌های هیئت مدیره در خصوص ادغام اتحادیه‌ استانی از دیگر برنامه‌های سال 96 اتحادیه بود که طی جلسات هیئت مدیره آئین‌نامه‌های داخلی اتحادیه تدوین و تصویب شد.

نگاهی به عملکرد اتحادیه قرآنی گیلان در سالی که گذشت
وی بیان کرد: از دیگر کارها نیز می‌توان به تصویب آئین‌نامه شهریه و پرداخت حق‌الزحمه فعالیت‌های قرآنی برای مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان و یکسان‌سازی شهریه‌های مؤسسات، هماهنگی و انعقاد تفاهم‌نامه با بانک قرض‌الحسنه مهر جهت اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه به منظور تجهیز تشکل‌های قرانی استان اشاره کرد.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی گیلان با اشاره به تشکیل نشست‌های فصلی با مدیران مؤسسات جهت هماهنگی، اضافه کرد: انعقاد تفاهم‌نامه در حوزه آموزشی و تبلیغ و ترویج با سازمان تبلیغات اسلامی استان، بازدید از اکثر مؤسسات قرآنی استان و ارزیابی فعالیت‌های آنها، برپایی هم‌اندیشی ممتحنین و مدرسان قرآنی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی از دیگر برنامه‌هایی است که می‌توان به آنها اشاره کرد.
وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های سال 96 برپایی آزمون سطح‌بندی معلمان مؤسسات و خانه‌های قرآنی با حضور حدود 300 نفر و برپایی دوره ضمن خدمت متناسب با نیاز‌های آنها است.
انتهای پیام

captcha