طلیعه نور کوثر شهریار؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3706678
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
مؤسسه برتر هفته/49

طلیعه نور کوثر شهریار؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه طلیعه نور کوثر شهریار از سال 85 فعالیتش را به صورت رسمی و با اخذ مجوز از تبلیغات اسلامی شهریار آغاز کرده است.

به گزارش ایکنا؛ خبرگزاری ایکنا در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد، است. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری برقرار کنند.
در راستای همین موضوع طی هفته‌های گذشته به معرفی مؤسساتی از جمله مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد، جامعة‌القرآن الکریم، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع)، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بین‌الحرمین شاهرود، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی صراط مشهد، مؤسسه سرای ذکر اردبیل و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت معصومه(س) میبد، معراج بجنورد، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) تهران، مؤسسه منهاج‌الحیات بندر کنگ استان هرمزگان، مؤسسه مهد قرآن کریم شهرستان برخوار(دولت‌آباد) و مؤسسه دانش‌آوران قرآن خراسان رضوی و مؤسسه اهل‌الکساء البرز و مؤسسه قرآن و عترت جامعةالثقلین شهید بابایی پرداخته شد.
دیگر مؤسساتی که برای مخاطبان معرفی اجمالی شد اعم از ثقلین یزد و قرآن و عترت کوثر مرتضی علی(ع) تهران و ریّان تهران، نسیم اختران قرآن اراک، یاسین جوان استان گلستان، نورمبین اردبیل و تبیان خوزستان، دارالقرآن حسین‌بن علی(ع) تبریز و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم‌الرضا(ع) کوثر زابل و فجرآفرین زاهدان، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی سادات استان تهران، مؤسسه ندای رحمت الهی، مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر ابهر، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر هفت آسمان، مؤسسه منهاج عشق‌آباد در خراسان جنوبی، مؤسسه مهد قرآن کشور، مؤسسه هل أتی تهران، مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) استهبان استان فارس و مؤسسه مکتب‌القرآن تهران‌ است. همچنین مخاطبان خبرگزاری ایکنا طی هفته‌های گذشته با خانه قرآن سبحان و نورالهدی کلیشاد و مؤسسه ندای ملکوت تهران و مؤسسه قرآنی شکوفه‌های انتظار، مؤسسه قرآنی جامعة‌الهدایة للقرآن و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمجتبی(ع) قم و مؤسسه مجمع خیرین قرآن و عترت استان اصفهان، میقات‌القرآن و مؤسسه نورالقرآن اصفهان و آشنا شدند و مجمع‌القرآن فاطمیون شهرستان گراش استان فارس و مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی و مهد قرآن کریم استان اصفهان و مؤسسه بشارت، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بشیر البرز از دیگر مؤسساتی بودند که مخاطبان با آن‌ها آشنا شدند.
حال در این هفته در نظر داریم تا با مؤسسه طلیعه نور کوثر شهریار و فعالیت‌هایش بیشتر آشنا شویم.

طلیعه نور کوثر شهریار؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
این مؤسسه از سال 85 فعالیتش را به صورت رسمی و با اخذ مجوز از سوی تبلیغات اسلامی شهریار آغاز کرد. هرچند از سال‌ها پیش نیز این مؤسسه فعالیتش را در قالب جلسات خانگی انجام می‌داد اما فکر تأسیس مؤسسه به‌دلیل استقبال دوستان و اطرافیان از این جلسات خانگی به ذهن مدیر این مرکز، مریم حسین‌لو رسید.
پس از مدتی از فعالیت مؤسسه به دلیل جذب بیشتر فرزندان به قرآن به ویژه در مقطع خردسالی پیش‌دبستانی و دبستانی قرآن با عنوان «نور کوثر» برای پسران و دختران راه‌اندازی شد که در حال حاضر این مرکز دارای حدود ۲۵۰ دانش‌آموز در مقطع دبستان است که رویکرد فعالیت مؤسسه حفظ تخصصی قرآن و آشنایی بیشتر خردسالان با مباحث اعتقادی، دینی و تربیتی است.
همچنین در این مؤسسه در حال حاضر حدود ۷۰۰ قرآن‌آموز از گروه سنی چهار سال به بالا در رشته‌های مختلف عمومی و تخصصی قرآن چون روخوانی، روان‌خوانی، صوت و لحن، مفاهیم و تدبر، تفسیر و حفظ و تربیت مربی مشغول قرآن‌آموزی هستند.
مؤسسه طلیعه نور کوثر به‌عنوان مؤسسه‌ای فعال و نمونه در شهرستان شهریار از سوی تبلیغات اسلامی، مورد تقدیر قرار گرفته است. همچنین از دیگر افتخارات مؤسسه کارآفرینی و خودکفایی مؤسسه و برپایی حدود شش دوره تربیت مربی چون روخوانی وروان‌خوانی، تجوید و خردسالان است.
یادآور می‌شود، مؤسسه طلیعه نور کوثر در شهریار خیابان ولی‌عصر(عج)، کوچه شهید حاج اسماعیلی، پلاک ۳۴ قرار دارد.
انتنهای پیام

captcha