«مسجدمحوری»؛ محور فعالیت‌های مؤسسه طاها در سال 97 ‌
کد خبر: 3706748
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

«مسجدمحوری»؛ محور فعالیت‌های مؤسسه طاها در سال 97 ‌

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه طاهای بوشهر در نظر دارد تا در سال جدید با رویکرد مسجدمحوری برنامه‌های قرآنی خود را در تمامی بخش‌ها پیش ببرد.

زهرا کشاورزیان، مدیر مؤسسه طاها بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به برنامه‌های پیش‌روی این مؤسسه ویژه تمامی گروه‌های سنی اظهار کرد: مؤسسه طاها برنامه‌های سال 97 خود را با شعار «مسجدمحوری» آمیخته کرده تا علاوه بر برپایی دوره‌های قرآنی، موجبات انس جوانان و نوجوانان با مسجد را بیشتر کند.
کشاورزیان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر متأسفانه مساجد با رکود مواجه شده‌‌اند و تنها بخشی از مردم در این مکان معنوی حضور می‌یابند، افزود: به همین دلیل ما بر‌ آن شدیم تا در سال جدید رویکردمان را به سوی مساجد سوق دهیم و در نظر داریم تا برنامه‌ها و ‌کلاس‌های قرآنی خود را در مساجد برگزار کنیم تا همه از این فضای معنوی بهره‌مند شوند.

«مسجدمحوری»؛ محور فعالیت‌های مؤسسه طاها در سال 97 ‌
وی بیان کرد: تاکنون تفاهم‌نامه‌ای میان مؤسسه ما و سه مسجد بزرگ و پرنفوذ بوشهر چون «مسجد شیخ سعدون در چهارمحل،‌ مسجد فاطمه‌الزهرا(س) در کوی سنگی و مسجد سیدالشهدا(ع) در کوی فضلیت» منعقد شده و قرار بر این است تا کلاس‌های خود را در این مساجد برگزار کنیم.
مدیر مؤسسه طاها بوشهر با اشاره به دوره‌‌های این مؤسسه اظهار کرد: دوره‌هایی که قرار است پس از پایان سال تحصیلی ویژه تمامی مقاطع سنی برگزار شود شامل؛ روخوانی، روان‌خوانی و به طور کلی دوره‌‌های آموزش عمومی و تخصصی قرآن و همچنین برنامه‌های فرهنگی از جمله شعر، سرود و نقاشی است.
وی به زمان برگزاری دوره‌های متنوع قرآنی به میزبانی سه مسجد ذکر شده اشاره کرد و افزود: کلاس‌های قرآنی کودکان مقطع پیش‌دبستانی و دبستان از اردیبهشت‌ماه و مابقی سنین از خردادماه در این کلاس‌‌ها حضور می‌یابند.
کشاورزیان در ادامه به دیگر برنامه‌های این مؤسسه اشاره و بیان کرد: مؤسسه طاها چشم‌انداز بلند‌مدتی را نیز ویژه کودکان در نظر دارد که مربوط به حفظ قرآن در مقاطع پیش‌دبستانی است که در یک دوره سه ساله با حضور اساتید قرآنی مجرب به سرانجام می‌رسد.

لیلا شرف

captcha