جزئیات نحوه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان/ اعلام اسامی داوران و شر‌کت‌کنندگان
کد خبر: 3706951
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶

جزئیات نحوه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان/ اعلام اسامی داوران و شر‌کت‌کنندگان

گروه مسابقات ــ دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان با حضور نمایندگانی از 28 کشور جهان و با برنامه‌های جانبی از یکم اردیبهشت در هتل ارم تهران برگزار می‌شود.

آغاز بزرگترین گردهمایی بانوان قرآنی جهان اسلام در تهران

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان با حضور 28 شرکت‌کننده از کشورهای مختلف جهان از اول تا چهارم اردیبهشت ماه در هتل ارم تهران برگزار می‌شود.

بنابر این گزارش، روز شنبه، یکم اردیبهشت و پیش از برگزاری آئین افتتاحیه این رقابت‌ها از ساعت 10 تا 11:30 نشست هماهنگی داوران و از ساعت 11:45 تا 12:45 جلسه توجیهی آیین‌نامه مسابقات برگزار می‌شود.

سپس عصر روز شنبه، یکم اردیبهشت از ساعت 17:30 تا 19 آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان با حضور شخصیت‌ها برگزار می شود. رقابت‌ها در مرحله مقدماتی دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روز یکشنبه در دو نوبت صبح از ساعت 9 تا 12:30 و نوبت عصر از ساعت 16 تا 19:30 انجام می‌شود.

همچنین، در دومین روز از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روز دوشنبه، سوم اردیبهشت نیز سومین بخش از مرحله مقدماتی برگزار می‌شود تا راه‌یافتگان به مرحله نهایی مشخص شوند.

سه شنبه، چهارم اردیبهشت قرعه کشی نوبت مرحله نهایی ویژه هفت متسابقِ راه‌یافته به این مرحله از ساعت انجام شده و سپس مسابقات برای تعیین نفرات برتر ادامه می‌یابد، تا برترین‌های این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مشخص و در آیین پایانی سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که چهارشنبه، پنجم اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود، تجلیل شوند.

بنابر این گزارش، دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان با حضور نمایندگانی از 28 کشور جهان به شرح ذیل برگزار می‌شود: «حکمیه نصیری» از جمهوری اسلامی ایران، «رقیه سید جمال یوسفی» از ازبکستان، «عالیه علی» از آفریقای جنوبی، «فیروزه قاسمی» از افغانستان، «درت المقفی سلیمان» از اندونزی، «آیات عبدالعزیز عمر ناصیر» از اردن، «عقیله بن کروش» از الجزایر، «مریم ندویما» از بروندی، «ساجده خاتون» از بنگلادش، «لامبا علی یوویچ» از بوسنی و هرزگوین.

همچنین، «سعدیه عالم» از پاکستان، «عاشورا امان لیلا نقی» از تانزانیا، «خدیجه بگر» از ترکیه، «هدیل بن فتحی بن جماعه» از تونس، «فاطمه حسین حسن» از چاد، «خیرالدین الفیرا» روسیه، «میمونه له» از سنگال، «زمن عبدالکاظم» از عراق، «فاطمه سلیمان احمد» از غنا، «حبیبه حامد» از کامرون، «ریان جمال رضا» از لبنان، «سلوی علی عبدالله عبدالقادر» از مصر، «حفضه بن محمد عثمان» از موریتانی نیز دیگر شرکت کنندگان این دوره از مسابقات بین المللی قرآن بانوان هستند.

علاوه بر این، «اسماء عدره» از نروژ، «مقدسه سلطانی» از سوئد، «شهاب الدین زرانه» از سریلانکا، «فاطمه حسین موسی» از نیجر و «حفضه احمد اسامه» از نیجریه نیز در این مسابقات محفوظات خود را به آزمون می گذارند.

گزارش ایکنا حاکی است؛ حضور هیئت داوران زبده و ممتاز متشکل از چهره‌های ایرانی و غیر ایرانی از نقاط قوت و کیفی‌ساز این مسابقات است، چنان که «کوثر هادی‌محمد» داور تجوید از عراق، «اسرا حسن جمال» داور حسن حفظ از اردن، «حورا راغب حرب» داور لحن از لبنان، «بلقیس حرب» داور وقف و ابتدا از لبنان و «رحماوتی حمزه» داور صوت از اندونزی به عنوان داوران غیر ایرانی این مسابقات را به قضاوت می‌نشینند.

علاوه بر این، هیئتی از داوران ایرانی شامل «معصومه عباسی نظری»، سرپرست هیئت داوران، «غصون مسلمی»، هادی حفاظ، « زینب آقایی»، ناظر هئیت داوران، «زهرا افخمی» داور حسن حفظ، «مرجانه جعفرنیاورانی» داور تجوید، «ایمان صحاف» داور لحن، «خیریه عچرش» داور وقف و ابتدا، «فرخنده کریم‌زاده» داور صوت و «الهام ماندگارمهر» به عنوان استاد راهنما در این مسابقات حضور دارند.

نکته مهم آنکه نهضت فراگیر آموزش قرآن کریم در کنار برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان دنبال می‌شود و بر این اساس طی جلسات متعدد با سازمان‌های بسیج اساتید و طلاب، بسیج جامعه زنان و بسیج فرهنگیان، همزمان با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان، گروه‌های جهادی به منظور اجرای طرح نهضت آموزش قرآن به مناطق محروم کشور اعزام می‌شوند.
به برکت قرآن کریم، گرو‌ه‌های جهادی متشکل از سه نفر شامل یک پزشک، یک مبلغ برای ارائه مشاوره خانواده و یک مربی قرآن به مناطق محروم اعزام می‌شوند تا در سه بخش جسمی، روحی و فرهنگی خدمات متنوعی ارائه شود.

بنابر این گزارش، بازدید از اماکن مذهبی، تاریخی و ملی شهر تهران، دیدار با مقام معظم رهبری همراه با شرکت کنندگان سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و ... از برنامه‌های جانبی دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان است.

گفتنی است، دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان از یکم تا چهارم اردیبهشت ماه با حضور نخبگانی از کشورهای مختلف جهان در هتل ارم تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha