مسابقات قرآن ایران با دیگر کشورها قابل قیاس نیست
کد خبر: 3708346
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
شایق:

مسابقات قرآن ایران با دیگر کشورها قابل قیاس نیست

گروه مسابقات ــ دارنده رتبه نخست مسابقات قرآن تونس گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در نحوه برپایی، مکان برگزاری و ... خیلی بهتر از دیگر کشورها است، برخی کشورها مسابقات را در آمفی‌ تئاتر کوچک و یا با تبلیغات محدود برگزار می‌کنند.

مهدی شایق

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مهدی شایق، قاری بین‌المللی کشورمان طی سومین روز از رقابت‌ها به عنوان قاری افتخاری طلیعه نوبت عصر سی و پنجمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به اجرای برنامه پرداخت.
سپس وی با حضور در غرفه این خبرگزاری درباره تلاوتی که انجام داد، گفت: می‌توانستم بهتر از این به اجرای برنامه بپردازم و رضایت نسبی از تلاوتم دارم.
شایق در خصوص سیستم صوتی این دوره از مسابقات، اظهار کرد: معتقدم سیستم صوتی از سال گذشته بهتر شده است، اما چون تلاوت اول بودم به نظرم هنوز سیستم تنظیم نشده بود اما با این اوصاف خیلی بهتر از سال‌های گذشته بود و فضای سالن نیز چشم‌نواز و زیبا است.
دارنده رتبه نخست مسابقات قرآن تونس درباره تجمیع مسابقات به شکل فعلی، بیان کرد: معتقدم برپایی مسابقات به این شکل و در چند بخش به صورت بین‌المللی از کیفیت آن می‌کاهد.
وی درخصوص تأثیر مسابقات بین‌المللی قرآن در ایران در نگاه دیگر کشورها، ادامه داد: مسابقات بین‌المللی به ویژه اینکه در ایران برپا شود موجب تغییر دیدگاه دیگر کشورها نسبت به ایران و تشیع می‌شود و شاید در برخی از کشورها این تفکر را داشته باشند که آیا ایرانی‌ها می‌توانند قرآن بخوانند؟ یا هنگامی که قاری و حافظ با حضور در مسابقات دیگر کشورها رتبه‌های برتر را کسب می‌کند زمینه تعجب سایر کشورها را موجب می‌شود که چگونه ایرانیان با زبان فارسی حائز رتبه‌های برتر می‌شوند و دیدشان نیز نسبت به جمهوری اسلامی و تشیع تغییر می‌کند.
شایق با اشاره به فعالیت دشمن در حال حاضر برای تغییر دیدگاه جهان نسبت به ایران، عنوان کرد: برپایی مسابقات قرآن آن هم در سطح بین‌المللی می‌تواند قدم خوبی در زمینه از بین بردن و تغییر این دیدگاه باشد.
دارنده رتبه نخست مسابقات تونس در خصوص حضور مردم در مسابقات و میزان استقبال از این مسابقات، بیان کرد: معتقدم تبلیغات نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. به نظرم رسانه نقش مهمی در جذب مردم برای حضور بیشتر در مسابقات دارد و اطلاع‌رسانی در تمامی شبکه‌ها و با شکستن انحصار تبلیغات قرآنی تنها در شبکه قرآن و معارف سیما می‌تواند در استقبال مردم از مسابقات قرآن تأثیرگذار باشد؛ چرا که شاید خیلی از مردم از برپایی این مسابقات مطلع نباشند.
وی تصریح کرد: تلاوت‌ها و دیگر مباحث قرآنی باید از تمامی شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شود تا اکثر مردم از رویدادهای قرآنی کشور مطلع شوند.
این قاری بین‌المللی کشورمان در مقایسه مسابقات قرآن ایران با تونس، عنوان کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در نحوه برپایی، مکان برگزاری و ... خیلی بهتر از دیگر کشورها است، هستند کشورهایی که این گونه مسابقات را در آمفی‌ تئاتر کوچک و یا با تبلیغات محدود برگزار می‌کنند و معتقدم این مسابقات تفاوت ملموس و قابل مقایسه با دیگر کشورها نیست.
یادآور می‌شود، سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور شرکت‌کنندگانی از ۸۴ کشور جهان از ۳۱ فروردین‌ماه با حضور ۳۷۰ نفر در بخش‌های طلاب(به میزبانی قم)، بانوان(محل برگزاری هتل ارم)، روشندلان و آقایان(مصلای امام خمینی(ره)) برگزار می‌شود. در ادامه نیز از ۷ تا ۹ اردیبهشت ماه، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی برپا می‌شود.
انتهای پیام

captcha