اگر فرانسوی‌ها پیام قرآن را می‌فهمیدند به آن تمسک می‌جستند
کد خبر: 3709582
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸

اگر فرانسوی‌ها پیام قرآن را می‌فهمیدند به آن تمسک می‌جستند

گروه بین‌الملل ــ «محمد علی الشرفاء الحمادی» اندیشمند اماراتی گفت: اگر فرانسوی‌ها پیام قرآن را درک می‌کردند، مطمئنا به آیات آن متمسک می‌شدند.

 اگر فرانسوی‌ها پیام قرآن را می‌فهمیدند به آیات قرآن تمسک می‌جستند

به گزارش ایکنا به نقل از نسخه اینترنتی روزنامه الاقتصادی؛ «محمد علی الشرفاء الحمادی» اندیشمند اماراتی با اشاره به درخواست فرانسویان مبنی بر حذف سوره‌هایی از قرآن، تأکید کرد: چنین درخواستی نشان‌ می‌دهد که آن‌ها پیام قرآن را نفهمیده‌اند.

وی همچنین افزود: بعضی از معانی و مفاهیم آیات قرآن بر فرانسویان مشتبه شده است و آن‌ها نتوانسته‌اند به درستی دو مفهوم دفاع از خود و تجاوز که در اسلام حرام است را از هم، تمییز دهند.

این اندیشمند اماراتی در ادامه بیان کرد: آن‌ها همچنین اصطلاح «جهاد» را در غیر موضع خودش و نابجا به کار برده‌اند و معنی آن را نفهمیده‌اند زیرا جهاد یعنی مجاهده با نفس و تأدیب آن تا اینکه خیر و خوبی و صلح را برای همه مردم دنیا بخواهد و اگر فرانسوی‌ها و دیگر دولت‌های غربی پیام اسلام که دعوت به آزادی، عدالت، محبت و صلح است را می‌فهمیدند، حتما به آیات قرآن تمسک می‌جستند.

یادآور می‌شود، پیشتر در مقاله موهنی که در یکی از روزنامه‌های فرانسه به چاپ رسیده بود از مسلمانان خواسته شده بود تا سوره‌هایی که در آن‌ها دعوت به قتل و مجازات یهودیان، مسیحیان و ملحدین شده را حذف کنند و عده‌ای از شخصیت‌های فرانسوی‌ نیز این از این مسأله حمایت کرده بودند.

انتهای پیام

captcha