پایان ششمین دوره مسابقات بین‌‌المللی قرآن دانشجویان/ ضیافتی در قواره بین‌المللی
کد خبر: 3710361
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳

پایان ششمین دوره مسابقات بین‌‌المللی قرآن دانشجویان/ ضیافتی در قواره بین‌المللی

گروه مسابقات ــ ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان شب گذشته نهم اردیبهشت ماه با برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

پایان ششمین دوره مسابقات بین‌‌المللی قرآن دانشجویان / ضیافتی متفاوت اما در قواره بین‌المللی

به گزارش خبرنگار ایکنا، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان سرانجام پس از سه روز رقابت سخت و فشرده بین قاریان و حافظان برگزیده مراحل مقدماتی و نیمه نهایی پایان یافت تا به این ترتیب برگ دیگری از دفتر این مسابقات با تمام تفاوت‌ها و ابتکاراتی که در دل خود جای داده بود، ورق بخورد.
مسابقاتی که طی روزهای برگزاری مسابقات در سالن شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، نگاه‌های بسیار زیادی را به خود معطوف کرد. در ادامه نگاهی به حاشیه‌های روز پایانی این رقابت‌ها که فینال و افتتاحیه مسابقات بود، خواهیم داشت.
با پایان یافتن مرحله مقدماتی این مسابقات، شرکت‌کنندگان در تب و تاب نتایج اعلام شده بودند، اغلب شرکت‌کنندگان شب سختی را پشت سر گذاشتند؛ چرا که برخی از خوشحالی حضور در فینال و عده‌ای هم از ناراحتی بازماندن از فینال مسابقات تا صبح بیدار ماندند تا صدای تلاوت‌های محزون آنها در محل اسکان متسابقان تا آخرین ساعات شب شنیده شود و جلوه دیگری به خیابان آرام محل اسکان آنها بدهد.
روز پایانی ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان با برنامه حضور در بازار مشهد شروع شد، برنامه‌ای که تا نیمه‌های روز ادامه یافت تا هر کدام از شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات رهاوردی از حضور چند روزه خود در ایران و مشهد مقدس را با خود به عنوان یادگار به همراه داشته باشند.
رقابت‌های این بخش از ساعت 15 با قرعه‌کشی شرکت‌کنندگان شروع شد. در این بخش از هر شرکت‌کننده سه سوال پرسیده شد که شاهد رقابت بسیار سخت و فشرده شرکت‌کنندگان در این مرحله بودیم. آغازکننده رسمی رقابت‌های فینال، تلاوت علیرضا رضایی، قاری بین‌المللی کشور افغانستان و نفر اول سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن ایران بود. تلاوتی که نشان داد کسب رتبه در مسابقات ایران توسط او اتفاقی نبوده است.
در این روز همچون روزهای گذشته قاریان و حافظان جوان استان خراسان رضوی در سالن مسابقات حضور داشتند. سالن محل برگزاری مسابقات در زمان برگزاری مرحله فینال هر دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم از شور و هیجان خاصی برخوردار بود.
در پایان مسابقات رشته قرائت نیز بلافاصله و طی مراسم ویژه ای کارنامه نفرات اول تا سوم توسط اعضای هیئت داوران اعطا شد تا این برنامه پایانی بر بخش رقابتی این دوره از مسابقات باشد.
اختتامیه این مسابقات نیز در باغ نور مشهد و از ساعت 21 آغاز شد، ضیافتی که از طرف اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و به افتخار دانشجویان قاری و حافظ برگزار شد که در نهایت صمیمت و در خور و شأن رقابت هایی در سطح بین المللی برای حاضران در مراسم اکران شد.
مراسمی که «عباس سلیمی» قاری بین المللی و مجری پیشکسوت مسابقات بین المللی قرآن اجرای آن را برعهده داشت تا بار دیگر خاطره اجرای مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در سال های ابتدایی زنده شود و قدیمی‌ترهای حاضر در این مراسم به خاطره بازی با آن ایام بپردازند.
تلاوت سیدمحمدجواد حسینی، قاری بین المللی کشورمان یکی دیگر از زیبایی های مراسم اختتامیه و روز پایانی مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان بود. شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات که از روزهای ابتدایی حضور خود در مشهد خواستار تلاوت «سیدجواد حسینی» بودند در زمان تلاوت او اغلب گوشی به دست در حال ثبت لحظات ماندگار و ملکوتی بودند تا رهاوردی از این نوع هم با خود به دیارشان ببرند.
سخنرانی رئیس جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه که نسبتاً مختصر نیز بود از دیگر نکات مثبت این مراسم بود. در اثنای این مراسم از شهید حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمهدی تقوی» مدیرعامل سابق ایکنا و نیز مرحوم شیخ «ابوالعینین شعیشع» که از افتخارات او تلاوت در حرم امام رضا(ع) بوده است، یاد شد.
اتفاق جالب اینکه، نماینده کشور ساحل عاج در رشته حفظ کل قرآن که در این دوره، رتبه هشتم را دریافت کرد به دلیل صوت حزین و زیبا، مسئولان برگزاری مسابقات را بر آن داشت تا در اقدامی به جا از وی نیز برای تلاوت در مراسم اختتامیه دعوت کرده و از وی تجلیل نیز به عمل آوردند.
همچنین تجلیل از خانواده شهيد مدافع حرم «شهید جاودانی» بخش دیگری از این مراسم بود که با حضور مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه، جهاد دانشگاهی و جمعی از مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.
هم خوانی قرآن توسط شرکت کنندگان در زمان بازگشت از مراسم اختتامیه از دیگر جلوه‌‌های زیبای شب پایانی مسابقات بین المللی قرآن بود.

انتهای پیام

captcha