شماره چهل و پنجم فصلنامه «بصائر» منتشر شد
کد خبر: 3710446
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

شماره چهل و پنجم فصلنامه «بصائر» منتشر شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ چهل و پنجمین شماره فصلنامه «بصائر» سازمان دارالقرآن الکریم ویژه پاییز و زمستان سال 96 منتشر شد.

شماره چهل و پنجم فصلنامه «بصائر» منتشر شد

به گزارش ایکنا؛ چهل‌و‌پنجمین شماره فصلنامه «بصائر» سازمان دارالقرآن الکریم ویژه فصول پاییز و زمستان سال 96 در 96 صفحه منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.
این فصلنامه با سرفصل‌های قرآن در کلام مقام معظم رهبری، گزارش فعالیت‌های سازمان دارالقرآن الکریم، تدوین و چاپ قرآن سطور متقاران و منحصر به فرد و نیز بررسی سبک‌های ترتیل مصری و حجازی و ارائه الگوی ترتیل ایرانی براساس آن منتشر شده است.
همچنین، بخش قرآن در کلام مقام معظم رهبری این فصلنامه، یکی‌ از بخش‌های مهم است که در آن به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با عمل به قرآن و پرداختن به تمام شئون کلام وحی از تلاوت و قرائت آن تا عمل به فرامین الهی اشاره شده است.
در یکی دیگر از بخش‌ها به زندگی و نحوه شهادت قاری قرآن کریم سیدعلیرضا حجتی پرداخته شده است که بسیار قابل تأمل است. این شهید قرآنی در تاریخ 12 شهریور 1360 در عملیات آزادسازی ارتفاعات بازی دراز سر پل ذهاب به شهادت رسید و بیشتر از 10 ماه پیکر مطهر شهید در خط مقدم و زیر آتش بعثیون متجاوز قرار داشت.

گفت‌وگو با استاد اسماعیل تمهیدی و زهرا احمدزاده، مدیر موسسه جواد‌الائمه(ع) از گفت‌وگوهای خوب محسوب می‌شود و نیز گفت‌وگو با دکتر سیدکاظم فروتن نیز که پیش از این، مصاحبه وی را با دیگر خبرگزاری‌های مطرح کشور خوانده بودیم از موارد مثبت این نشریه است.

این نشریه که اهم مطالب آن گزارش عملکرد این سازمان محسوب می‌شود و بیشتر مورد استفاده موسسات، ادارت تبلیغات اسلامی سراسر کشور و اعضای جامعه قرآنی قرار خواهد گرفت با بهترین نوع کاغذ و چاپ منتشر می‌شود.

مناسب است در انتخاب تصاویر و کیفیت آن‌ها دقت بیشتری شود. به نظر می‌رسد که تصاویر پشت جلد اول و آخر بدون تفکر و خیلی سریع انتخاب شده است. تصاویر داخلی کیفیت لازم برای این نشریه را ندارد، به طور نمونه کیفیت بسیار پایین را در صفحات 50، 52 و 53 می‌توان مشاهده کرد که این عکس‌ها اصلاً توجیه انتشار ندارند.

متن سوتیترها که باید اهم مطالب باشد، صرفاً از میان پاراگراف‌ها کپی شده است، مناسب بود تا انتخاب بهتر و ویرایش مجددی بر روی متن سوتیترها صورت گیرد که در سوتیتر صفحات 84 و 86 مشهود است.

انتهای پیام

captcha