پیام‌های رئیس مجلس و وزیر کار به افتتاحیه اولین مسابقات قرآن جامعه کارگری
کد خبر: 3711078
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹

پیام‌های رئیس مجلس و وزیر کار به افتتاحیه اولین مسابقات قرآن جامعه کارگری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیام‌های جداگانه‌ای برای اولین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری صادر کردند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ پیام‌های علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم اولین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری قرائت شد.

پیام‌های رئیس مجلس و وزیر کار به افتتاحیه اولین مسابقات قرآن جامعه کارگری
در پیام علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به این مراسم آمده است:

«یکی از دستاوردهای مهم نظام شکوهمند جمهوری اسلامی، تمسک و انس احاد جامعه با قرآن، این کتاب اسمانی می‌باشد. آوای دلنشین تلاوت قرآن کریم در هر محفل و مجلسی طنین انداز شود، موجب تلطیف قلوب و آرامش جمسم و روح می‌شود.
کارگران شریف ایران اسلامی یکی از پایه‌های این نظام شکوهمند هستند که در همه عرصه‌ها همراه و همگام با آحاد جامعه در حفظ و صیانت از آن با بهره‌‌گیری از انوار متعالی قرآنی و عترت کوشیده‌اند.
جای بسی افتخار است که این قشر زحمتکش و مظلوم جامعه در کنار تلاش و کوشش در عرصه تولید، سعی وافری در انس با قرآن و فراگیری رشته‌های مختلف قرآنی اعم از حفظ آیات، تلاوت و قرائت قرآن و درک مفاهیم و مبانی این کتاب آسمانی از خویش بروز می‌دهند که ضرورت دارد تا از این افراد شایسته و خداپسندانه قدردانی شود.
اینجانب ضمن قدردانی از برپایی و برگزاری محفلی معنوی که در آن تلاش و کوشش کارگران و خانواده آنان به رقابت در تبلیغ قرآن کریم می‌کنند، امیدواریم که همگان در عنایت ویژه به فرامین و ارشادات زندگی‌ساز این کتاب الهی کوشش و تلاش داشته باشید».
همچنین، در پیام علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این مراسم نیز آمده است: «إنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا/ قرآن گلستانی است که بهارش بی‌خزان است و طراوت ثمرات این گلستان، برای تمامی نسل‌ها ابدی و جاویدان. کلام نورانی خدا و دستور لایزال سعادت بشری است و حلقه اتصال مسلمین جهان. کوثر حیات‌بخشی است که معارف آن روشنگر دل‌ها و شفابخش قلوب پاکان و دردمندان است. قرآن یگانه معجزه سرمدی پیامبر خاتم(ص) است و تنها گواه ابدی که در همیشه زمان بر تارک اعصار می‌درخشد.
نور خورشیدم فتاده بر شما؛ لیک از خورشید ناگشته جدا
به راستی کدام کتاب را می‌توان یافت که چنین ویژگی‌ها و شاخصه‌های بارز و مملو از راهنمایی‌های نجات‌بخش جاودانه بشریت را دارا باشد؟ تنها باید بر ساحل آرامش‌بخش این دریای بیکران به تفکر نشست و نظاره‌گر عبرت‌ها و حکمت‌ها و سرنوشت‌هایی بود که هر یک برای انسان، برهان قاطع و منشور جاودانگی است.
باری، در هر فرصتی این نعمت بزرگ الهی سزاوار تکریم و تقدس است و بندگان را شایسته است که به شکرانه‌اش در برابر خداوند بزرگ اطاعات‌پذیر باشند و تسلیم. در منزلت و بزرگی این کتاب آسمانی همین بس که هنوز مرزبانان شریعت و بزرگان دین و عالمان قرآن در این اقیانوس بیکران شناورند.
اینجانب خداوند قادر منان را سپاسگزارم که فرصتی پیش آمده است تا اکنون شما کارگران مؤمن و عاشقان به قرآن با کوله‌باری از اراده و ارادت در ساحت مقدس قران زانوی ادب و تلمذ زده و با عطر ملکوتی آیات قرآن کریم روح وجان خود را صیقل دهید. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ضمن اینکه تمسک و توسل به حبل قرآنی را سرلوحه تمامی برنامه‌های خود قرار داده، بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی را کارآمدترین راهکار برای تحقق‌بخشی به مأموریت‌های بنیادین خود، به‌ویژه در ترویج فرهنگ کار و تلاش می‌داند که اکنون شما نیز در این محفل پر انس به میهمانی خدا نشسته‌اید.
از درگاه خداوند متعال، برای همه شما عزیزان سلامتی و توفیق خدمت روز افزون مسالت می‌نمایم.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته»

انتهای پیام

 

captcha