جزئیات برگزاری بزرگترین مسابقه تلویزیونی قرآنی جهان اسلام
کد خبر: 3711388
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

جزئیات برگزاری بزرگترین مسابقه تلویزیونی قرآنی جهان اسلام

گروه بین‌الملل ـ یازدهمین دوره مسابقه قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» به‌عنوان بزرگترین و نخستین مسابقات زنده تلویزیونی قرآنی جهان اسلام و از ابتکارات شبکه جهانی الکوثر، همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

جزئیات برگزاری بزرگترین مسابقه تلویزیونی قرآنی جهان اسلام
به گزارش ایکنا به نقل از الکوثر؛ این مسابقات بین‌المللی قرآن در ماه رمضان و برای یازدهمین سال متوالی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگانی از کشورهای مختلف جهان با شرکت در این مسابقه، به صورت زنده و تلفنی آیاتی از قرآن کریم را قرائت می‌کنند.

درخصوص وجه تمایز این دوره، در مقایسه با دوره‌های قبل می توان به فراهم شدن امکان اجرای تصویری قاریان از طریق اسکایپ اشاره کرد. همچنین در این دوره، تغییراتی در گرافیک و فرم اجرای برنامه و داوری ایجاد شده، که قاریان به صورت آنلاین می توانند رتبه خود را در میان همه شرکت کنندگان مشاهده نمایند.
 
کمیته داوران این مسابقات، متشکل از داوران بین‌المللی از کشورهای مختلف اسلامی از جمله مصر، سوریه، عراق و ایران است که به‌ صورت دوره‌ای تغییر می‌کنند.

همچنین، هر شب ۵ نفر از ۵ کشور به رقابت می‌پردازند، و در پایان مرحله نخست این مسابقات، 25 قاری برگزیده به مرحله نیمه نهایی راه پیدا می‌کنند که از میان آنان، پنج قاری به مرحله نهایی (فینال) راه می‌یابند و برای کسب رتبه‌های اول تا پنجم این مسابقات با هم رقابت می‌کنند. مرحله نهایی این مسابقات در شب عید سعید فطر برگزار می‌شود. این مسابقات هر شب ساعت 23:30 به ‌وقت تهران از شبکه جهانی الکوثر پخش خواهد شد.
 
انتهای پیام
captcha