انتقال 500 ترجمه مارانائویی قرآن به فیلیپین
کد خبر: 3711409
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

انتقال 500 ترجمه مارانائویی قرآن به فیلیپین

گروه بین‌الملل - 500 نسخه از قرآن کریم که به زبان مارانائو فیلیپین ترجمه شده، قرار است با همکاری یک موسسه خیریه محلی و گروهی از مسلمانان فیلیپینی مستقر در امارات متحده عربی، تا فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به دست مسلمان این کشور آسیایی برسد.

انتقال 500 نسخه از ترجمه قرآن به زبان مارانائو به فیلیپین/ ادیت شده

به گزارش ایکنا به نقل از جی‌نیوز؛ مارانائو یک زبان فیلیپینی است که بیش از 1.3 میلیون نفر از ساکنان جنوب فیلیپین به آن زبان صحبت می‌کنند. ترجمه قرآن کریم به زبان مارانوئی 10 سال طول کشید و پس از آن 5 سال نیز صرف بازخوانی و تایید آن شد.   

این ترجمه قرآن کریم با تلاش شیخ عبدالعزیز گوروالیم سارومانتانگ، یک محقق مسلمان فیلیپینی انجام شد. در دهه 90 میلادی (مصادف با دهه 60 و 70 شمسی) اولین نسخه‌های این ترجمه در مدینه به چاپ رسید.

سارومانتانگ اولین و تنها محقق مسلمان فیلیپینی بود که در دهه 80 میلادی دولت عربستان سعودی به وی اجازه ترجمه قرآن به زبان مارانائو را داد و بعد از آن ترجمه به زبان تاگالوگ (یکی دیگر از زبان های رایج در فیلیپین) صورت گرفت.

رشید گوروالیم، نوه سارومانتانگ در این باره گفت: به خاطر این کتاب و زحمات پدربزرگم شاکریم. با انتشار این کتاب به جامعه و دین ما خدمت بزرگی صورت گرفت.

فرایند انتقال 500 نسخه از این ترجمه به فیلیپین هفته پیش به همت انجمن دارالبر، مرکز اسلامی دبی و جامعه مارانائو‌ئی‌های مقیم امارات آغاز شد و این  نسخه‌ها قرار است تا پیش از ماه رمضان به فیلیپین برسد.  

انتهای پیام

 

 

 

 

 

captcha